سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/03/26 - 11:50
  • تعداد بازدید خبر : 73
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازرس کل استان ایلام یک مطالبه مردمی را پیگیری کرد/ دستوراتی برای به جلوگیری از قطعی مکرر آب در ایلام

بازرس کل قضایی استان ایلام از تاسیسات سد چمگردلان و چشمه‌های آب گل‌گل و همچنین ایستگاه‌های پمپاژ آب بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان ایلام، مالک روشنی بازرس‌کل قضایی استان ایلام با توجه به درخواست‌ها و مطالبات مردمی به منظور بررسی موضوعات و مشکلات مربوط به نحوه تامین و توزیع آب و قطعی‌های روزانه در محلات شهر ایلام به همراه مدیران عامل شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای استان از تاسیسات سد چمگردلان و چشمه‌های آب گل گل که منبع تامین آب شرب شهر ایلام است، بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن تقدیر از تلاش‌های مستمر مجموعه آبفای و همچنین آب منطقه‌ای استان، به فرسودگی شبکه توزیع آب ایلام اشاره و بیان کرد: به طور حتم فرسودگی شبکه بر هدر رفت اب و ایجاد نارضایتی در مردم تاثیر خواهد داشت که می‌طلبد هر چه سریعتر برای آن چاره اندیشی شود.

مالک روشنی افزود: در چند وقت اخیر یکی از نارضایتی‌های مردم بحث تامین آب است که ضمن بررسی موضوع خواهان باید قطعی آب به حداقل برسد.

بازرس‌کل استان ایلام ضمن تاکید در بحث فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب، گفت: در سال گذشته با ورود بازرسی کل استان ایلام، اداره کل منابع طبیعی مکلف به واگذاری یک قطعه زمین به منظور احداث مخزن به شرکت آب و فاضلاب استان شد و با احداث این مخزن در بالادست  محله مهرآباد و اضافه شهر ایلام مشکلات قسمت عمده ای از مردم شهر ایلام به زودی برطرف خواهد شد.

مدیرعامل آبفای استان ایلام  نیز  در این جلسه به ارائه گزارشی در خصوص منابع تامین و توزیع آب در شهر ایلام و همچنین مشکلات موجود پرداخت و با اشاره به افت فشار و قطعی آب برخی محلات شهر ایلام گفت: قطعی و افت فشار آب در برخی مناطق شهر ایلام را کتمان نمی‌کنیم و گلایه مردم این مناطق در خصوص قطعی و افت فشار آب را به حق می‌دانیم که انتظار می‌رود با تامین اعتبار و ساخت مخزن جدید با همکاری بازرسی استان بتوان این مشکلات را به حداقل رساند.

لازم به ذکر است در پایان این بازدید مقرر شد شرکت آب و فاضلاب استان گزارش کاملی از مشکلات مربوط در خصوص انتقال و توزیع آب شرب شهر ایلام را به بازرسی استان جهت پیگری از طریق سازمان بازرسی کل کشور ارائه کند.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -