سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/08/01 - 11:43
  • تعداد بازدید خبر : 199
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بازرس کل استان آذربایجان غربی: اگر تخلف و جرمی احراز شد با قاطعیت با متخلف و مجرم برخورد خواهیم کرد

بازرس‌کل استان آذربایجان غربی در نشست خبری که به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، پاسخگوی اصحاب رسانه و جراید در خصوص مشکلات استان و اقدامات و عملکرد بازرسی کل استان شد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل آذربایجان‌غربی، روح‌الله محبوبی بازرس‌کل استان آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه رویکرد و سیاست سازمان بازرسی کل کشور، براساس سند تحول قضایی و اسناد بالادستی، رویکرد «پیشگیرانه» و «اصلاحی» است افزود: بی‌تردید این سازمان به دنبال مچ‌گیری نیست و براساس قانون وظیفه دارد از تمامی وزارتخانه‌ها، نهادها و ارگان‌های دولتی بازرسی کند.

وی با بیان اینکه احیای حقوق عامه، از وظایف مهم سازمان بازرسی است گفت: در این رابطه براساس دستورات صادره، شناسایی گلوگاه‌ها و بسترهای فساد، آسیب‌ها و سوء جریانات از جمله تکالیف سازمان بازرسی است و در کنار آن، اگر تخلف و جرمی احراز شد با قاطعیت و بدون خط قرمز و به صورت تنبیهی، اصلاحی، و عبرت‌آموز با متخلف و مجرم برخورد می‌کند چون مطالبه تمامی مردم و عدالتخواهان مبارزه با فساد است.

محبوبی در ادامه اظهار داشت: در موضوع معدن، سه فرآیند استخراج، فرآوری و فروش و سود باید در همین استان انجام شود چون فرآوری آن سبب اشتغال و ورود سرمایه‌گذار شده و این حق مردم آذربایجان‌غربی است که از منابع خدادادی استان خود بهره‌مند شوند

بازرس‌کل استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی منجر به اقدامات اثربخش در حوزه‌های مختلف شده است تصریح کرد: اقدامات موثر و قابل قبولی طی سال گذشته و امسال در حوزه‌های مختلف و مربوط به اصلاح صورت وضعیت پیمانکاری منجر به کاهش هزینه، اصلاح و فسخ قرارداد، تثبیت مالکیت دولت بر اراضی، خلع ید و رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی، تسریع در وصول و جابجایی و انتقال وجوه، جلوگیری از تضییع اموال و حقوق دولتی، لغو یا تجدید مناقصه‌ها و مزایده‌ها و... صورت گرفته است.

محبوبی در ادامه با اشاره به میزان اعتبارات جذب نشده از سوی برخی از دستگاه‌های اجرایی استان که حدود هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: در این رابطه به دستگاه‌های اجرایی تذکر داده شد که این اعتبارات را جذب کنند و خوشبختانه امسال با همکاری سایر دستگاه‌های متولی مانند استانداری، دادگستری و سازمان برنامه و بودجه، تمامی اعتبارات جذب شد اما متاسفانه در سالیان گذشته اعتبارات برگشت می‌خورد.

بازرس کل استان آذربایجان‌غربی افزود: تونل انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه نیز یک پروژه فاخری است که در استان اجرا شده و اگر اقدامات به موقع انجام شود تا پایان سال، آب به تونل خواهد رسید و روند انتقال انجام می‌شود و این در حالی است که متاسفانه نظارت بر اجرای پروژه و پایان‌بخشی آن بر عهده وزارت نیرو گذارده شده است و آذربایجان‌غربی هیچ‌گونه نظارتی بر این موضوع ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از سیاست‌های سازمان بازرسی، موضوع حمایت از تولید است بیان کرد: در این رابطه از شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و سرمایه‌گذاری حمایت جدی می‌کند و خوشبختانه بسیاری از مشکلات این واحدها با تعامل با دستگاه‌های متولی حل شده است.

محبوبی در پایان با اشاره به اینکه  توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مطالبه به حق رهبر معظم انقلاب اسلامی است گفت: متاسفانه در موضوع جمعیت، سیاست‌های گذشته درست نبوده و کشور با مشکلات اساسی در موضوع زاد و ولد گرفتار شد و به همین سبب، کارگروه ویژه‌ای برای آن در استان تشکیل شده است.

 

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی