سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/08/13 - 12:17
  • تعداد بازدید خبر : 222
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازرس‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای هماهنگی بانک‌ها: بانک‌ها حمایت از تولید، تسهیلات ازدواج و فرزند آوری را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند

بازرس‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها، در مدیریت شعب امور بانک ملی حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد، محمدمهدی صالحی در این جلسه گفت: سازمان بازرسی به عنوان عالی‌ترین نهاد نظارتی در راستای قانون،  نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور در دستگاه‌های اجرایی را را با قاطعیت دنبال می‌کند.

وی افزود: سازمان بازرسی دنبال تشکیل پرونده نیست و از بانک‌های که در راستای قانون حرکت می‌کنند حمایت می‌کند اما با توجه به اینکه در استان اشتغال و صنعت وضعیت مطلوبی ندارد، بانک‌ها با درخواست‌کنندگان تسهیلات خوش حساب با دید مثبت همکاری کنند.

بازرس‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد یادآورشد: انتظار می‌رود بانک‌ها در خصوص حاکمیت قانون در امورات بانکی، ثبت املاک در سامانه سادا، رعایت ماده 218 انسداد بدهکاران مالیاتی، نحوه صدور ضمانت نامه‌های بانکی، ممنوعیت اخذ بیمه اجباری عمر در تسهیلات و ممنوعیت دریافت اسناد و مدارک هویتی را با جدیت رعایت و دنبال کنند.

بانک‌ها حمایت از تولید، تسهیلات ازدواج و فرزند‌آوری را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

صالحی با بیان اینکه تولید و اشتغال پایدار نقش مهمی در اقتصاد و رفاه کشور دارد، تاکید کرد: حسب تاکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید، اشتغال و جوانی جمعیت، پرداخت به موقع تسهیلات برای رونق تولید و اشتغال پایدار، تسهیلات ازدواج و فرزند آوری به دلیل اهیمت بالایی که دارند در اولویت اول بانک‌های استان باشد و شهروندانی که مدارک آنها تکمیل شده بدون معطلی تسهیلات آنها را پرداخت کنند.

در حاشیه این جلسه منصور دانش‌آموز، دبیر شورای هماهنگ کننده بانک‌های استان ضمن ارائه گزارش عملکرد بانک‌های استان در سالجاری، به برخی مشکلات در خصوص پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و تولیدکنندگان در حوزه صنعت و کشاورزی پرداخت.

برپایه این خبر، بازرس‌کل استان به همراه سربازرس و بازرس گروه امور اقتصادی و زیربنایی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان حضور یافت و ضمن پاسخ به در خواست‌های مدیران بانک‌ها پیشنهاد کرد، دوره آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات شغلی را در دستور کار خود قرار دهند.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی