سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/08/21 - 10:59
  • تعداد بازدید خبر : 188
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازرس‌کل استان زنجان: شناسایی مسائل کلان دستگاه‌ها و مقابله با مفاسد از اولویت دستگاه‌های درون نظارتی باشد

بازرس‎کل استان زنجان گفت: شناسایی مسایل کلان دستگاه‌ها و مقابله با مفاسد از اولویت دستگاه‌های درون نظارتی باشد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان زنجان ابوالفضل خمسه بازرس‌کل استان در همایش منطقه‌ای بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مسئولان بازرسی شمالغرب سازمان بنیاد شهید کشور در زنجان ضمن تبیین وظیفه نظارت و بازرسی با تشریح بخش‌هایی از قوانین مقابله با فساد اظهار کرد: در راستای اجرای اصول 156 و 174 قانون اساسی نظارت بر حسن اجرای مقررات بر عهده قوه قضاییه است و  قانون اساسی به عنوان ام‌القوانین به اصول بازرسی و نظارت تاکید دارد و از آن جایی‌که قوه قضاییه مسئول نظارت بر اجرای صحیح قوانین است در درون قوه قضاییه این وظیفه بر عهده سازمان بازرسی کل کشور نهاده شده و این مرجع یک نهاد مردمی و در خدمت مردم است.

وی ضمن تشریح الزامات قانونی رسیدگی الکترونیکی به شکایات اظهار کرد: در اجرای ماده 25 قانون ارتقای سلامت نظام اداری دستگاه‌های موضوع قانون مذکور مکلف به بازنگری و مهندسی مجدد سامانه پاسخگویی به شکایات و مکانیزه کردن آن بوده به نحوی که دریافت و پاسخگویی شکایات در مهلت مقرر قانونی و از طریق سامانه مذکور باشد.

وی ضمن تبیین انواع بازرسی‌ها و با توجه به تکالیف واحدهای مذکور تاکید کرد؛ علاوه بر رسیدگی به شکایات و اعلامات لازم است به منظور ارتقای سلامت نظام اداری بدوا مسائل کلان دستگاه شناسایی و سپس با تدوین برنامه‌هایی منظم و مستمر نسبت به بررسی عملکرد کارکنان در طی سال اقدام شود.

وی در ادامه خطاب به مسولان بازرسی بنیاد شهید افزود: کارکنان سرمایه‌های دستگاه‌ها هستند و لازم است با ارائه تذکرات و هشدارهای به موقع حافظ سرمایه‌های نظام باشیم.

آشنایی کامل ناظران با وظایف و تکالیف دستگاه‌های تحت نظارت، ایجاد شفافیت با استقرار سامانه‌ها، ارتقای نظارت‌های درون دستگاهی، توجه به عملکردهای اثربخش، نوآورانه و خلاق کارکنان تحت نظارت، تشریح پاره‌ای از قوانین و مقررات مربوط به مقابله با فساد (از جمله قانون ارتقای سلامت نظام اداری و بخش‌هایی از قانون خدمات کشوری) و... از جمله موضوعاتی بود که در جلسه مذکور بیان گردید.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی