سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/11/25 - 15:17
  • تعداد بازدید خبر : 303
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازرس‌کل استان خراسان شمالی: در برخورد با ناکارآمدی و تخلفات اهتمام ویژه داریم

بازرس کل استان خراسان شمالی در نشست شورای اداری شهرستان فاروج بر اهتمام ویژه و حساسیت بازرسی کل استان در نظارت بر عملکرد ادارات شهرستان‌های استان خراسان شمالی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان خراسان شمالی، صادق اسپید کار، بازرس‌کل استان خراسان شمالی در نشست شورای اداری شهرستان فاروج گفت: کیفیت عملکرد روسا و مدیران ادارات تاثیر غیرقابل انکاری در کارکنان زیرمجموعه آنها دارد و شناخت صحیح اولویت ها و پرهیز از ترک فعل ها در خروجی عملکرد مجموعه کارکنان آن دستگاه مشهود خواهد بود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال توجه به ثبت ساعت ورود و خروج  و رعایت چارچوب‌های اداری تعریف شده  توسط مدیران، اثر مستقیمی در کیفیت ثبت حضور و غیاب و مرخصی کارکنان در ادارات خواهد داشت.

اسپیدکار افزود: بازرسی کل استان خراسان شمالی در راستای وظیفه ذاتی خود در نظارت بر حسن اجرای قوانین و حسن جریان امور، علاوه بر نگاه کلان و استانی در خصوص کیفیت ارائه خدمات در سطوح جزئی تر و در شهرستان‌های استان نیز حساس بوده و در برخورد با ناکارآمدی‌ها و تخلفات و جرائم در سطح شهرستان‌های استان اهتمام ویژه دارد.

بازرس کل استان خراسان شمالی در این نشست ضمن اشاره به  نتایج بازرسی‌های صورت گرفته از ادارات شهرستان فاروج توسط گروه‌های بازرسی کل استان، ضمن تاکید بر لزوم رعایت تکریم ارباب رجوع اعلام کرد: مدیران تا حد امکان از برگزاری جلسات در زمان‌هایی که منجر به معطلی و اتلاف وقت مردم می‌شود خودداری و فضاهای ادارات به لحاظ شرایط مراجعین و افراد در صف انتظار و خدمات به معلولین مناسب سازی شود و انتخاب و تجهیز فضاهای فرهنگی و مذهبی به ویژه نمازخانه‌ها با دقت نظر بیشتری انجام گیرد.

وی اضافه کرد: لازم است چارچوب‌های شکلی در ثبت مصوبات کمیته‌های تخصصی شهرداری در صدور مجوز و پروانه بیش از پیش رعایت شود تا از بروز هرگونه مشکل و سوء استفاده بعدی پیشگیری شود. همچنین شهرداری بایستی بیش از گذشته در تنظیف و نگهداری پارک‌ها و محیط‌های شهری اهتمام داشته باشد.

اسپیدکار در پایان تاکید کرد: کارکنان و روسای ادارات در شهرستان‌ها لازم است هرگونه مانع و مشکل  در مسیر خدمت‌رسانی و حسن جریان امور را به مدیران استانی خود به منظور رفع آن منعکس و پیگیری کنند و در صورت عدم امکان موضوع را جهت رفع و چاره‌جویی از طرق مقتضی به بازرسی کل استان اطلاع‌رسانی کنند.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -