سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/01/31 - 13:50
  • تعداد بازدید خبر : 349
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
اصلانی در بازدید ازپارک علم و فناوری استان:

بازرس‌کل استان ایلام با تمام ظرفیت قانونی و حقوقی خود از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند

بازرس‌کل استان ایلام به منظور بررسی مشکلات و موانع پیشروی توسعه و تولید شرکت‌های دانش‌بنیان از پارک علم و فناوری استان و نمایشگاه محصولات فناورانه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان، مهدی اصلانی در نشست با رییس پارک علم وفناوری و نمایندگان تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: شما جوانان تولیدکننده محصولات دانش‌بنیان شعار «ما می‌توانیم» را برای ساختن ایران اسلامی در گام دوم انقلاب با اعتماد به توانمندی­ها و داشته‌هایتان در سر لوحه کار قرار داده‌اید و تلاش شما قابل تحسین و تقدیر است.

بازرس‌کل استان تصریح کرد: با همفکری جوانان برای تهیه و معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های دانش‌بنیان در تعامل با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مستضعفان و شستا و همچنین تشکیل مجمع خیرین تولیدات دانش‌بنیان و فناورانه و سرمایه‌های مردمی اقدام کنید تا گام‌های موفقیت در این جهاد اقتصادی بزرگ برداشته شود.

وی مهمترین مشکلات و چالش­های شرکت­های فناور و دانش بنیان را کمبود فضا و امکانات، مشکلات مربوط شرکت در مناقصات دولتی، صدور مجوزها، نبود حمایت‌های مالی و معنوی، عدم تعامل دستگاه‌های اجرایی، بی‌توجهی به قوانین و مقررات مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان از سوی دستگاه‌های اجرایی برشمرد و افزود: بازرسی‌کل استان ایلام در کنار این عزیزان برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی، از تمام ظرفیت‌های حقوقی و قانونی استفاده خواهد کرد چراکه شرکت‌های دانش بنیان پیشران جهاد اقتصادی کشور هستند و تمامی مدیران و مسئولان باید بسترهای لازم را برای حل مشکل این واحدها فراهم کنند.

بازرس کل استان ضمن تأکید بر معرفی محصولات و دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان از طریق رسانه‌ها گفت: کارگروه ویژه‌ای درخصوص شناسایی و رفع موانع مجوزهای اقتصادی و تولیدی بخصوص فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در بازرسی‌کل استان تشکیل می‌شود تا با همکاری مدیران ذی‌ربط برای شناسایی و رفع مشکلات اقدام شود.

اصلانی حمایت از کالای ایرانی را ضروری برشمرد و افزود: پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، محصولات پرکاربرد خارجی را شناسایی و برای ساخت و بازاریابی آن اقدام کنند تا بدین ترتیب شرایط و انگیزه‌های حمایت از کالاها و محصولاتشان برای مدیران اجرایی فراهم شود.

وی ضمن تأکید بر حمایت سازمان بازرسی از تولیدات داخلی و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: یکی از محور‌های انجام نظارت و بازرسی در دستگاه‌های اجرایی، پیگیری خریدهای دولتی است که اگر دستگاه مورد نظر، کالا‌های خارجی دارای نمونه مشابه داخلی را وارد یا خریداری و استفاده کنند، مرتکب تخلف شده و قابل تعقیب است.

اصلانی اظهار داشت: بازرسی کل استان در راستای تحقق فرمایشات رهبری معظم انقلاب اسلامی و دستورات ریاست قوه‌قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ و بررسی‌های کارشناسی و عملیاتی شدن پیشنهادها و توصیه‌ها هرگونه همکاری و حمایت قانونی را از پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناورانه خواهد داشت و ان‌شاءالله از ظرفیت شرکت‌ها و واحدهای مذکور به عنوان ناظران یا مشاوران افتخاری در همکاری با کمیسیون‌های علمی و تخصصی بازرسی‌کل استان استفاده خواهد شد.

در این نشست دکتر کامران طاهرپور رییس پارک علم وفن‌آوری استان ایلام نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه تحت هدایت خود اظهار داشت: پارک علم و فن‌آوری استان ایلام در سال ۹۴ تشکیل شده و در حال حاضر ۷۹ شرکت تحت پوشش پارک و ۶۱ هسته در گام اول قرار دارند. تعداد ۲۱ شرکت به مرحله دانش‌بنیان رسیده­اند و در صورت برداشته شدن موانع و پشتیبانی لازم این تعداد تا پایان سال افزایش خواهد داشت.

وی افزود: تا کنون ۱۰۵محصول تولید شده و مجوز ۶۹ اختراع به مخترعین داده شده است.

در پایان بازرس‌کل استان ایلام و هیات همراه از مجتمع در حال ساخت فناوری و نوآوری پارک ایلام بازدید و ضمن ارائه راهکارهای تأمین مالی مورد نیاز و شیوه‌های سرعت بخشی به روند ساخت پروژه به منظور فراهم شدن شرایط و امکانات توسعه فعالیت­های شرکت های دانش بنیان تأکید کردند.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -  -