سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/10/18 - 16:09
  • تعداد بازدید خبر : 345
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازرسی سرزده از دستگاه های چناران توسط هیات بازرسی خراسان رضوی

بازرس کل خراسان رضوی به همراه هیأتی 22 نفره از بازرسان و کارشناسان بازرسی کل استان ضمن سفر به شهرستان چناران از دستگاه های اجرایی این شهرستان سرزده بازدید و بازرسی کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان خراسان رضوی، به منظور افزایش رضایتمندی عمومی، یکی از برنامه­ها و فعالیت­های سفرهای جامع شهرستانی، انجام نظارت و بازرسی سرزده از دستگاه‌­های اجرایی در شهرستان مربوط و بررسی چگونگی ارائه خدمات به مردم و نحوه رفتار مسئولان و کارکنان با ارباب رجوع و همچنین بررسی اعلامات و شکایات احتمالی دریافتی و نیز ارزیابی نحوه انجام برخی از وظایف و تکالیف اصلی دستگاه است.

در همین راستا در سفر به شهرستان چناران، در مجموع 28 دستگاه اجرایی به مدت (2) روز به صورت سرزده مورد نظارت و بازرسی قرار گرفت و متناسب با سطح ایراد و یا تخلف شناسایی شده، اقدام لازم از جمله تذکر شفاهی به مدیران و کارکنان مربوط، ارسال نامه هشداری به مدیر شهرستانی و یا مدیر استانی دستگاه (21 فقره) و یا تشکیل پرونده بازرسی موردی (5 فقره) اقدام شد.

اقدام در جهت تحقق شعار سال و رفع مشکلات واحدهای تولیدی:

بر اساس این گزارش یکی دیگر از مهمترین اهداف سفرهای شهرستانی، پیگیری منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال و حمایت از واحدهای تولیدی است. قبل از عزیمت به شهرستان چناران، با هماهنگی دستگاه­های ذی­ربط، واحدهای تولیدی مشکل­دار شناسایی و در زمان استقرار هیأت بازرسی در شهرستان­، با حضور فرماندار، مسئولین قضایی و تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی، از  چند واحد تولیدی مشکل­دار بازدید به عمل آمد. علاوه بر این، مشکلات (10) واحد تولیدی دیگر احصاء که پیگیری رفع مشکل آنها در دستور کار قرار گرفت.

برگزاری جلسه با مدیران، نخبگان و خانواده محترم شهدای شهرستان:

در سفر به شهرستان چناران، به منظور تبادل نظر راجع به موضوعات مطرح در شهرستان و همچنین تبیین جایگاه، وظایف، اختیارات و مأموریت­های سازمان، جلساتی با  امام جمعه شهرستان، رئیس دادگستری، دادستان و قضات شهرستان، اعضای شورای تأمین شهرستان انجام گرفت. همچنین به منظور پاسداشت مقام والای ایثارگران، در منزل خانواده یک شهید از شهدای شهرستان حاضر و از مقام والای آنها قدردانی و تجلیل به عمل آمد.

برگزاری جلسه آموزشی برای مدیران:

با عنایت به اینکه آموزش و یادآوری قوانین و مقررات (عمومی و اختصاصی) حاکم بر دستگاه­های اجرایی به مدیران(علی­الخصوص مدیران تازه منصوب شده)، تأثیری مهم و قابل توجه بر پیشگیری از وقوع تخلف و جرم غیر عمدی در دستگاه­های دولتی داشته، لذا در این سفر نیز، برای اعضای شورای اسلامی (3) شهر و شهرداران آنها جلسه آموزشی با عنوان «نکات کاربردی در خصوص مدیریت شهری و یادآوری وظایف و تکالیف شهرداران و شوراهای شهر» برگزار شد.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -  -  -  -  -  -