سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/05/05 - 12:30
  • تعداد بازدید خبر : 507
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید هیات بازرسی‌کل استان البرز از موسسه «تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال»

هیات بازرسی کل استان البرز متشکل از معاون نظارت و بازرسی، سربازرس و بازرس گروه امور کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست ضمن بازدید از موسسه «تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال» از نزدیک در جریان مشکلات این موسسه قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان البرز، در اجرای بازرسی برنامه‌ای با موضوع «پایش نحوه واگذاری اراضی کشاورزی در اختیار دستگاه‌های اجرایی در راستای بند ب الحاقی به ماده۸۶ قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین» هیات بازرسی این بازرسی‌کل از موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال» بازدید کرد.

در جلسه معارفه هیات بازرسی، رئیس موسسه «تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال» با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت و عملکرد موسسه، ضمن بیان مشکلات و چالش‌های فرا روی موسسه از بازرسی کل استان البرز خواست در راستای پیگیری و حل این مشکلات، موسسه را یاری کند.

همچنین هیات بازرسی کل استان البرز از دوایر و بخش‌های مختلف و فعالیت‌های موسسه، به‌ویژه نحوه بهره‌گیری از مزارع تحقیقاتی و آزمایشی (۱۴/۳ هکتار)، بانک بذر و ۴ آزمایشگاه تخصصی بازدید کرد.

گفتنی است با توجه به اهمیت و تخصصی بودن فعالیت‌های موسسه «ثبت و گواهی بذر و نهال» در راستای خودکفایی کشور در حوزه اصلاح بذر و اهمیت استراتژیک تهیه و ذخیره‌سازی بذر و نهال اصلاح‌شده با هدف تأمین و تضمین امنیت غذایی مردم و جلوگیری از خروج ارز، هیات بازرسی کل استان البرز قول مساعد داد اقدامات و پیگیری‌های لازم به‌منظور حمایت از این موسسه تحقیقاتی در دستور کار بازرسی کل استان قرار گیرد.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -