سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/04/03 - 13:31
  • تعداد بازدید خبر : 71
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید میدانی بازرس کل آذربایجان غربی از طرح 50 هکتاری مجتمع دامداری پلدشت / تاکید بر لزوم مشارکت مردم در امر تولید

بازرس‌کل استان آذربایجان غربی بر لزوم تسریع تعیین تکلیف فعالیت مجتمع دامداری از گاوداری شیری به پرورش دام سبک و یا گاوداری گوشتی در شهرستان پلدشت تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان آذربایجان غربی، روح‌الله محبوبی در رأس هیأتی مرکب از مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو، فرماندار پلدشت و دیگر مقامات محلی واعضای شرکت تعاونی آراز دام پلدشت (تحویل گیرندگان زمین از جهادکشاورزی)، از طرح‌ مجتمع دامداری شهرستان پلدشت بازدید نموده و از نزدیک در جریان روند امور قرار گرفتند.

وی با اشاره به شعار سال و لزوم مشارکت دادن مردم در امر تولید، از آمادگی مجموعه بازرسی کل استان درخصوص حمایت از تولید و سرمایه گذاری خبرداد.

بازرس کل استان آذربایجان غربی درخصوص مشکلات موجود مجتمع با لحاظ سابقه احداث آن، گفت: مشکلات عمدتاً ناشی از عدم ایجاد به موقع زیرساخت‌ها توسط سازمان جهادکشاورزی، عدم پرداخت تسهیلات بانکی جهت احداث واحدهای دامداری در داخل مجتمع عدم انسجام مدیریت شرکت تعاونی و... بوده و حسب اظهارات مسئولین امر مشکلات مزبور در حال حاضر توجیه فنی و اقتصادی طرح گاوداری شیری در منطقه را تحت تأثیر قرارداده است، وی بیان کرد؛ به منظور بهره برداری صحیح و اصولی از امکانات ایجاد شده، هیأت مدیره شرکت تعاونی آراز دام پلدشت پیشنهاد و طرح توجهی خود را مبنی بر اصلاح موضوع فعالیت از گاوداری شیری به پرورش دام سبک و یا گاوداری گوشتی به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم به سازمان منطقه آزاد ماکو اعلام کنند.

محبوبی از سازمان منطقه آزاد ماکو خواست پس از دریافت طرح توجیهی و پیشنهاد اصلاح موضوع فعالیت، با تشکیل جلسه و مذاکره با اعضای تعاونی و با ملحوظ قرار دادن اهلیت و توانمندی اعضاء، ضمن انجام حداکثر مساعدت لازم در جهت تحقق شعار سال 1403«جهش تولید با مشارکت مردم»، با رعایت ضوابط و مقررات نسبت به انعقاد قرارداد جدید واگذاری قطعات به شرط احداث و بهره‌برداری در یک بازه زمانی معین، محدود و معقول اقدام کند.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -