سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/09/08 - 10:17
  • تعداد بازدید خبر : 973
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید سرپرست بازرسی‌کل استان آذربایجان‌غربی از انبارهای گمرک و اموال تملیکی ارومیه

به دنبال دستور رییس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اعمال نظارت مضاعف به منظور تسریع در تعیین تکلیف کالاهای متروک و رسوبی در انبارهای گمرکات و اموال تملیکی، سرپرست بازرسی کل استان آذربایجان‌غربی در بازدید 3 ساعته با حضور ناظر گمرکات استان و مدیریت اموال تملیکی و سایر دستگاه‌های مربوطه علل و عوامل رسوب کالاها در انبارهای مذکور را بررسی کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان آذربایجان‌غربی، سجاد ده‌ده جانی سرپرست بازرسی‌کل استان در حاشیه این بازدید گفت: رسوب برخی کالاها به دلیل ناتوانی و ناآگاهی دستگاه‌های متقاضی توقیف کالا، در فروش آنها بوده است به طوری که بعد از توقیف کالاها دستگاه‌های متقاضی بر نحوه فروش و اجرای تشریفات قانونی آن ناآشنا بودند.

وی همچنین گفت: برخی کالاهای متروکه بهداشتی و درمانی نیز به دلیل عدم پاسخگویی به موقع از سوی مراجع ذی‌صلاح مبنی بر امحا یا قابل مصرف بودن کالاها در انبارها باقی مانده است.

ده‌ده جانی تصریح کرد: برخی دیگر از کالاها به دلیل طرح آن‌ها در مراجع قضایی در انتظار صدور رای هستند و برخی دیگر به دلیل قیمت‌گذاری بالای کالاها از سوی کارشناسان رسمی در انبارها باقی مانده‌اند به طوری که علی‌رغم چندین مرتبه برگزاری مزایده اما مورد اقبال مزایده‌گران واقع نشده و کالاها همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.

سرپرست بازرسی کل استان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: دلیل دپوی برخی کالاها نیز به خاطر ارزش پایین آنها است که جابجایی و انتقال آنها مستلزم صرف هزینه‌های قابل توجه برای دولت است.

وی افزود: از سویی کمبود نیرو در اموال تملیکی و نبود مکان جهت نگهداری کالاها بر شدت مشکلات می‌افزاید اما نهایتا با توجه به اینکه قانونگذار برای تمامی ایرادهای وارده مذکور راهکاری تبیین نموده است لیست تمامی کالاهای متروکه از گمرکات استان اخذ و با تعیین فرجه زمانی مقرر شد سازمان اموال تملیکی نسبت به تعیین تکلیف بخش عمده‌ای از کالاها که قابلیت تعیین تکلیف دارند اقدام و سازمان بازرسی نیز به عنوان بالاترین مرجع نظارتی بر حسن جریان امور نظارت کند.

همچنین در جریان این بازدید خریداران کامیون‌های وارداتی از عدم نظارت دستگاه‌های متولی امر بر بحث گران‌فروشی وارد کنندگان کامیون‌ها و مدت زمان طولانی ترخیص کامیون‌ها گلایه‌هایی مطرح کردند که مقرر شد با برگزاری جلسات مشترک با دستگاه‌های ذیربط به این موضوع مهم نیز پرداخته شود.

 

فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -