سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/05/19 - 11:07
  • تعداد بازدید خبر : 454
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید سرزده هیأت بازرسی استان البرز از مناطق سیل‌زده

در پی بارش‌های روز پنجشنبه ششم مردادماه و طغیان برخی رودخانه‌های شهرستان طالقان و وقوع حادثه سیل در روزهای جمعه و شنبه، هیات بازرسی استان البرز به صورت سرزده از مناطق سیل‌زده بازدید کرد.

بازدید از محله خسبان

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان البرز، این محله متصل به شهر طالقان بوده و در جریان سیلاب حجم گسترده‌ای از رسوبات علاوه بر انسداد مجاری آب‌های سطحی و پل‌های موجود در مسیر را پوشانده بود. با گذشت 6 روز از وقوع سیلاب به دلیل کمبود ماشین‌آلات راه‌سازی، امکان رسوب برداری از مجاری آب‌های سطحی، رفع انسداد پل‌ها و تخلیه معابر و باغ‌ها میسر نبوده و با توجه به آغاز موج جدید بارش‌ها از 15 مرداد به بعد، موجبات تشدید نگرانی اهالی را فراهم کرده بود. در این خصوص ضمن هماهنگی با سرپرست فرمانداری شهرستان و شهردار طالقان، در اسرع وقت با به‌کارگیری تجهیزات سنگین و اعزام یک دستگاه بیل مکانیکی برای رسوب برداری به محل اقدام گردید.

بازدید از روستای ناریان

بنا بر این گزارش آسیب‌های وارده به زیرساخت‌های شبکه توزیع نیروی برق و ارتباطات روستا مرتفع شد لیکن منابع آب و خطوط انتقال آسیب‌دیده با گذشت 6 روز از وقوع سیلاب کماکان تأمین تمام وقت آب شرب با مشکلات و موانعی مواجه بود بدین منظور ضمن تماس با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز ضرورت تسریع در تحویل گیری شبکه آب روستا مورد تأکید قرار گرفت و درعین‌حال مقرر شد؛ نسبت به ارائه خدمات پشتیبانی و تأمین تجهیزات لازم به منظور ترمیم و بازسازی فوری خطوط انتقال و شبکه توزیع آب شرب اقدام گردد. ضمناً به منظور رعایت جوانب حقوقی مترتب بدواً مراتب مذکور از سوی فرماندار شهرستان در قالب مصوبات کمیته بحران شهرستان درج و متعاقباً نیز این اقلام در فصل مشترک تحویل و تحول شبکه و تأسیسات آب و فاضلاب به آن شرکت به عنوان مطالبات شرکت آب و فاضلاب استان البرز از شورای روستای «ناریان» اعمال و لحاظ گردد. با پیگیری‌های صورت گرفته آب شرب روستا روز جمعه 14 مرداد به صورت کامل وصل شد.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -  -  -  -