سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/10/18 - 11:08
  • تعداد بازدید خبر : 830
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید سرزده بازرس کل کهگیلویه و بویراحمد از کشتارگاه صنعتی دام یاسوج

محمدمهدی صالحی بازرس‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت سرزده از بخش‌های مختلف کشتارگاه صنعتی دام شهر یاسوج بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر محمدمهدی صالحی به منظور بررسی و عرضه توزیع گوشت دام و طیور وتنظیم بازار به همراه سربازرس گروه زمین و مدیرکل جهاد کشاورزی و مدیرکل شرکت پشتیبانی اموردام استان از بخش‌های مختلف کشتارگاه صنعتی یاسوج به صورت سرزده بازدید کردند.

وی در حاشیه این بازدید گفت: کشتارگاه‌ها یکی از مهمترین مکان‌هایی هستند که به طور مستقیم با سلامت افراد و جامعه در ارتباط بوده و نقش تعیین‌کننده‌ای در سلامت غذایی مردم دارد که اگر از استانداردهای اصولی و ذبح بهداشتی برخوردار نباشد سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند.

بازرس‌کل استان از غیرفعال بودن دستگاه‌های تصفیه پساب و خونابه این کشتارگاه به دلیل آلودگی‌های زیست محیطی گلایه کرد وگفت: محوطه و محیط کشتارگاه از نظر کنترل تردد، شستشو و ضدعفونی کردن خودروهای وارده به کشتارگاه‌ها از ضروریات یک کشتارگاه دام برای ذبح بهداشتی است.

دکتر صالحی در پایان ساماندهی نحوه توزیع به موقع و عادلانه را ضروری دانست و تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان و شرکت پشتیبانی امور دام و دستگاه های متولی ذی‌ربط باید تمام تلاش خود را جهت تامین حداکثری ذخایر استراتژیک نهاده‌های دامی از جمله کنجاله سویا و ذرت انجام دهند.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -