سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/05/12 - 11:03
  • تعداد بازدید خبر : 516
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
یزد

بازدید سرزده بازرس‌کل استان یزد از شرکت سیمان مهریز و کشتارگاه معین دام این شهرستان

بازرس‌کل استان یزد و هیأت بازرسی در راستای حمایت از تولید و بررسی روند تولید و مشکلات موجود در تأمین سیمان استان، به صورت سرزده از شرکت صنعتی و معدنی سیمان تجارت مهریز بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان یزد، حجت‌الاسلام اکبر طالبی بازرس‌کل استان یزد در بازدید از کارخانه سیمان تجارت مهریز اظهار داشت: طبق منویات مقام معظم رهبری و در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید، بازدید میدانی و سرزده در دستور کار این بازرسی‌کل است.

وی بیان داشت: در بازدید از شرکت سیمان مهریز مشخص شد این واحد تولیدی در شرایط عادی روزانه حدود ۳۰۰۰ تا ۳6۰۰ تن سیمان تولید می‌کند که با توجه به محدودیت ایجادشده در رعایت میزان برق مصرفی تولید سیمان این واحد به روزانه ۱۷۰۰ تن کاهش یافته است.

بازرس‌کل استان یزد گفت: علیرغم کاهش برق مصرفی در این واحد، تقریباً روزانه دو هزار تن سیمان تولید می‌شود که با مقدار سیمانی که از سایر بخش‌ها و استان‌ها وارد یزد می‌شود، تقریباً نیاز مصرف‌کنندگان تأمین می‌شود.

طالبی خاطرنشان کرد: عمده مشکل بحث سیمان، در خصوص توزیع است. ضمن اینکه بعضی افراد سودجو و منفعت‌طلب وقتی احساس کردند در بازار کمبودی وجود دارد از این موقعیت سوءاستفاده کرده و باعث ایجاد کمبود کاذب و نیز عرضه با قیمت بالا می‌شوند.

بازرس‌کل استان با اشاره به این موضوع که بعضاً برخی از واحدهای فروش، اسمی و براساس کاغذ، فروشنده هستند و اصلاً انباری ندارند و نسبت به دریافت سیمان تولیدی اقدام و در بازار آزاد با قیمت گران‌تر به مردم فروخته و باعث التهاب و کمبود در این بازار شده‌اند.

وی بیان داشت: در این خصوص مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نسبت به پایش دقیق و نظارت بر واحدهای فروش که فعال و دارای مجوز هستند، اقدام نماید. همچنین شرکت سیمان تجارت مهریز که تاکنون امکان فروش سیمان به عاملین فروش خرد فعال را نداشته، در این خصوص اقدام کند.

طالبی تصریح کرد: همچنین مقرر شد شرکت برق منطقه‌ای استان همکاری‌های لازم جهت تأمین برق مصرفی و افزایش تولید این واحد را داشته باشد. اداره‌کل تعزیرات استان نیز نسبت به برخورد با واحدهایی که اقدام به گران‌فروشی در این زمینه کردند اقدام کند.

همچنین در بازدیدی که بازرس‌کل استان یزد از کشتارگاه معین دام مهریز داشت مشکلات این واحد بررسی شد. در بازدید از این واحد مشخص شد بخش قابل‌توجهی دام‌های مولد از سایر استان‌های کشور جهت کشتار به این واحد ارسال شده است که با توجه به مولد بودن آن‌ها و بازگشت به چرخه تولید، دستور توقف کشتار این دام‌ها توسط بازرس‌کل استان صادر شد.

فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -  -  -  -  -  -