سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/09/29 - 14:56
  • تعداد بازدید خبر : 194
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید بازرس کل قضایی استان سیستان و بلوچستان از چند طرح در شهرستان چابهار

بازرس کل قضایی استان سیستان و بلوچستان در سفر به شهرستان چابهار از چند طرح تولیدی و همچنین بندر صیادی بریس و بندر شهید بهشتی و انبارهای سازمان منطقه آزاد چابهار بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان سیستان و بلوچستان، غلامرضا کوهی بازرس کل قضایی استان از طرح  پرورش میگو در محدوده رودیک شهرستان چابهار بازدید کرد.

فرآیند این طرح به دلیل کمبود اعتبارات مورد نیاز طی سال‌های گذشته با کندی مواجه گردیده است. از سوی دیگر  عدم اجرای تعهدات پیمانکار و همچنین فوت مالک شرکت، سبب ایجاد چالش هایی در ادامه فرآیند احداث و تکمیل پروژه شده است .

بازرس کل استان در این بازدید دستور پیگیری تعهدات طرف خارجی و تعیین تکلیف پروژه از لحاظ خلع ید سرمایه گذار و انتخاب سرمایه‌گذاران جدید وفق موازین قانونی در اسرع وقت، به منظور بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در منطقه را صادر کرد.

همچنین بازرس قضایی استان از طرح کشت و پرورش جلبک و خیار دریایی(مرکز خدمات مدیریت صنایع) بازدید کرد.

این شرکت جهت اجرای طرح کشت و پرورش جلبک های دریایی در سطح  87 هکتار از اراضی رودیک به بانک های عامل معرفی گردیده که اخذ تسهیلات تاکنون محقق نگردیده است و پروژه با پیشرفت فیزیکی ناچیز متوقف شده است. در نهایت بنا به دستور بازرس کل قضایی استان مقرر گردید موضوع در کمیته حمایت از سرمایه گذاری مطرح شود.

همچنین بازرس کل قضایی استان سیستان و بلوچستان از بندر صیادی بریس، از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و همچنین تخلیه و بارگیری کالا در این بندر و انبارهای سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار بازدید به عمل آورد.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -  -  -  -