سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/01/15 - 15:05
  • تعداد بازدید خبر : 197
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید بازرس کل استان یزد از مجموعه پارک علم و فناوری اقبال یزد

بازرس کل استان یزد در بازدید از پارک علم و فناوری اقبال گفت: حمایت قاطع از شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار مستمر بازرسی کل استان قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان یزد؛ رضا مختاری بازرس کل استان یزد با حضور در مجموعه پارک علم و فناوری یزد از بخش‌های مختلف پارک بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفت.

بازرس کل استان یزد با ابراز خرسندی از حضور در این جلسه و شنیدن مشکلات این مجموعه گفت: سازمان بازرسی کل کشور یک نهاد نظارتی است که بر فعالیت دستگاه‌های اجرایی، نهادهای غیردولتی، شهرداری‌ها و غیره نظارت دارد.

وی براساس اصل 174 قانون اساسی «نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور» را دو وظیفه اصلی سازمان عنوان و افزود: هر قانون، دستورالعمل و مصوبه‌ای که تصویب شود، سازمان بازرسی بر آن نظارت خواهد کرد تا حسن جریان امور برقرار گردد.

بازرس کل استان یزد با ابراز تأسف از اینکه در برخی از موارد و حوزه‌ها، قانون و حسن جریان امور اجرا نمی‌شود، خاطرنشان کرد: شناسایی موانع، پیگیری و نظارت مستمر بر فعالیت‌ها دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف به منظور اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری جزو اولویت‌های بازرسی کل استان است و بازرسی کل استان با رویکرد تعامل و حل مسائل و مشکلات در راستای اجرای وظایف قانونی خود عمل می کند.

بازس کل استان با اشاره به عزم جدی سازمان بازرسی کل کشور در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور بیان کرد: بازرسی کل استان وظیفه نظارتی خود را بخشی از تعامل دانسته و در این مورد تمام سعی و تلاش خود را خواهد داشت. همچنین در استان نیز استاندار محترم اولویت و دغدغه خاص و ویژه ای بر این مجموعه و شرکت‌های دانش بنیان دارد که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

مختاری با اعلام اینکه حمایت از  شرکت‌های دانش بنیان و فناور در سطح استان نباید مقید به زمان و مکان خاصی نباشد تصریح کرد: بازرسی کل استان موضوع حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را فقط مقید به سال خاصی ندانسته و قطعاً شرکت‌های دانش‌بنیان استان مورد حمایت سازمان بازرسی بوده و پیگیری مشکلات این شرکت‌ها و مجموعه پارک اقبال را با جدیت تا حصول نتیجه دنبال خواهیم کرد.  

 این مقام قضایی تأکید کرد: باید نحوه حمایت و همکاری بازرسی با واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان دو طرفه باشد و متولیان این حوزه نیز پیشقدم و پیگیر مشکلات شوند.

گفتنی است در پایان این دیدار بازرس کل استان و هیات همراه از برخی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری اقبال بازدید و مشکلاتی از قبیل محدودیت های زیرساختی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی و کمبود فضای فیزیکی استقرار در پارک و مجموعه‌های دیگر موضوعات مطروحه توسط مدیران عامل شرکت‌های مستقر در پارک بود.

بازرس کل استان یزد از رئیس و مسئولان پارک اقبال و نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان خواست که مشکلات و موانع کار خود را به صورت مصداقی، شفاف و مکتوب به بازرسی کل استان منعکس کنند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -  -