سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/08/20 - 12:15
  • تعداد بازدید خبر : 120
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید بازرس کل استان گیلان از نحوه لایروبی تالاب بین المللی بندر انزلی

بازرس کل استان گیلان از نحوه لایروبی تالاب بین المللی بندر انزلی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان گیلان، سجاد ده ده جانی بازرس کل استان گیلان از نحوه لایروبی تالاب بین المللی بندر انزلی بازدید کرد.

در این بازدید که مدیران کل بنادر و کشتیرانی و محیط زیست، فرماندار بندر انزلی، معاون نظارت و بازرسی و کارشناسان گروه‌های تولیدی و توسعه و زمین، منابع طبیعی و محیط زیست، بازرس کل استان گیلان را همراهی می کردند، نحوه اقدامات بنادر در اجرای پروژه بررسی و مشخص شد بخشی از لایروبی به خوبی و با سرعت انجام گرفته و بخش‌هایی از آن نیز در حال انجام است.

گفتنی است به دلیل مشکلات پیش آمده در لایروبی تالاب بندر انزلی جلسه ای در مرداد ماه سال 1402 در بازرسی کل استان گیلان با حضور معاون نظارت و بازرسی و کارشناسان گروه‌های تولید و توسعه، زمین، منابع طبیعی و محیط زیست بازرسی‌کل و معاونان بنادر و کشتیرانی و محیط زیست استان گیلان جهت تصمیم گیری نحوه اجرای لایروبی تالاب انزلی برگزار شد.

در جلسه فوق مقرر شد لایروبی 5 رشته آبراهه در محدوده اکولوژیک تالاب بین‌المللی بندر انزلی با هزینه حدود 138 میلیارد تومان توسط بنادر و کشتیرانی استان اجرا شده و مجوز‌های لازم نیز توسط محیط زیست صادر شود.

با توجه به اینکه لایروبی این 5 رشته آبراهه در موضوع گردشگری، جلوگیری از خطرات احتمالی در مسیر قایقران‌ها و محیط زیست بسیار با اهمیت است و به لحاظ اینکه این موضوع جزو مطالبات مردم بندر انزلی و محل ارتزاق قایقرانان و صیادان می باشد همچنان در دستور کار بازرسی کل استان گیلان قرار دارد.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -