سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/10/18 - 15:29
  • تعداد بازدید خبر : 254
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید بازرس کل استان گلستان از گمرکات اجرایی و راه آهن شمال شرق 2 استان

بازرس‌کل استان گلستان در راستای وضعیت عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان گلستان از گمرگات اجرایی و راه آهن شمال شرق 2 استان در مرز اینچه برون بازدید به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی استان گلستان، عبدالله آقاعلیخانی بازرس قضایی و بازرس‌کل استان گلستان به همراه سربازرس گروه امور اقتصادی ضمن بازدید میدانی از اداره گمرگات اجرایی استان، وضعیت صادرات، واردات، ترانزیت کالا و همچنین انبارهای گمرک را بررسی کرد.

عبدالله آقاعلیخانی، سپس ضمن حضور در راه آهن شمال شرق 2، وضعیت صادرات و واردات ریلی مورد بررسی قرار داد.

بازرس‌کل استان گلستان در پایان، چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی دستگاه و همچنین نواقص کار را به شرح ذیل مورد بررسی قرار داد که مقرر شد بازرسی کل استان این موارد را پیگیری کند.

1- عدم تعیین تکلیف منطقه آزاد اینچه برون موجب عدم تکمیل زیرساخت مناسب گمرکی و راه آهن و به‌تبع آن کاهش میزان واردات و صادرات شده است. در حالی‌که با توجه به شرایط جغرافیای مرز اینچه برون و موقعیت مکانی آن، در صورت تکمیل زیرساخت‌های مناسب، ضمن کاهش زمان واردات کالا از چین به ایران از 40 روز به 16 روز، منجر به کاهش قایل توجه هزینه واردات خواهد شد.

2- به دلیل عدم تعیین تکلیف زمین‌های در اختیار گمرک توسط منابع طبیعی، منجر شده تا سرمایه‌گذاران رغبتی جهت سرمایه گذاری نداشته باشند.

3- پیگیری لازم جهت جهت سرمایه‌گذار و واگذاری کار به صورت روش BOT با بازه زمانی 40 ساله

4- پیگیری لازم جهت اجرای بندهای 24 و 25 سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه

5- پیگیری لازم جهت بازسازی خط ریلی سبزدشت به گرگان

6- پیگیری لازم جهت حضور نماینده اداره‌کل استاندارد و استقرار آزمایشگاه در گمرک راه آهن اینچه برون

در نهایت مقرر شد جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیران‌کل گمرک و راه‌آهن در بازرسی کل استان، به منظور رفع مشکلات موجود و توسعه زیرساخت جهت تسهیل صادرات و واردات از طریق مرز اینچه برون برگزار شود.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -