سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/09/16 - 11:11
  • تعداد بازدید خبر : 1921
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد از مناطق زلزله‌زده سی‌سخت

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر دیروز با حضور در شهر سی‌سخت از مناطق زلزله‌زده بازدید و خواستار سرعت بخشیدن به روند بازسازی این مناطق و تسریع در پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل شد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان کهگیلویه و بویراحمد؛ محمدمهدی صالحی بازرس‌کل استان ضمن ارزیابی و بررسی دقیق مسائل و مشکلات، با حضور در منازل زلزله‌زدگان پای درد و دل و دغدغه مردم این مناطق نشست.

بازرس‌کل استان در ادامه این بازدید در نشستی با مدیرکل بنیاد مسکن استان، خواستار سرعت بخشیدن به روند بازسازی با توجه به شرایط آب و هوایی و فصل سرما در این منطقه شد.  

صالحی با بیان اینکه نقاط مثبت و عملکرد مطلوبی در این بازدید مشاهد شده اظهار داشت: خدمت به مردم این مناطق به همت و تلاش شبانه‌روزی نیاز دارد که این مهم باید در اولویت کار مسئولین امر قرار بگیرد.

ویدر پایان تاکید کرد: ایرادات مشاهده شده در نحوه توزیع سیمان،تشکیل پرونده‌های تسهیلات و یا پرداخت تسهیلات باید سریعتر رفع شود تا مردم از زندگی چادر نشینی و کانکس نشینی در این فصل سرما رهایی پیداکنند.

بازسازی 85 درصد مناطق زلزله‌زده شهر سی‌سخت

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، ضمن تقدیر از رویکرد بازرسی که اولویت اول کار آنها نظارتی بعد بازرسی و برخورد است، گفت: بنیاد مسکن استان همواره از رهنمودها و پیشنهادات بازرسی‌کل استان استقبال کرده و این نکات را در اسرع وقت در دستور کار خود قرار می‌دهد.

اسماعیل باقری با بیان اینکه مناطق زلزله‌زده شهر سی سخت 85 درصد بازسازی شده، افزود: سرعت بخشیدن به بازسازی کامل شهر سی‌سخت همکاری و هماهنگی بین بخشی و دستگاه‌های متولی امر را می‌طلبد.

وی ادامه داد: عدم ساماندهی کمک‌های خیرین و تداخل کاری برخی از دستگاه‌های خدمت‌رسان باعث کاهش روند بازسازی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اظهار داشت: همچنین برخی بانک‌ها نیز در مرحله دوم بازسازی همکاری لازم را نداشته که انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -