سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/04/22 - 08:02
  • تعداد بازدید خبر : 408
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید بازرس‌کل کهگیلویه و بویراحمد از ششمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین «کوچ» در شهر یاسوج

بازرس‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در پارک ولایت شهر یاسوج از ششمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین در شهر یاسوج بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این جشنواره قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد، محمدمهدی صالحی گفت: این جشنواره محل خوبی برای معرفی و بازاریابی صنایع دستی استان است و می‌تواند نقش موثری در حوزه اقتصادی و اشتغال‌زایی داشته باشد.

وی افزود: عملکرد اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان جهت برپایی این جشنواره و نمایشگاه که با شرکت 15 استان از سراسر کشور به مدت یک هفته برگزار شده کار ارزشمندی است و باید این روند استمرار داشته باشد.

صالحی در حاشیه این بازدید در نشستی که با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان داشت، خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ آب و هوایی یکی از استان‌های خوش آب و هوای کشور در فصل تابستان است، که می‌توان از ظرفیت گردشگرپذیری آن به خوبی استفاده کرد.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه بهتر چنین جشنواره‌هایی استفاده کند و همچنین برای استقبال باشکوه‌تر باید قبل از برپایی نمایشگاه از طریق رسانه ملی و استانی اطلاع‌رسانی بهتری صورت می‌گرفت تا گردشگران فرصت این را داشته باشند که برنامه سفر خود را با برپایی این جشنواره تنظیم کنند که این خود می‌توانست از  لحاظ گردشگرپذیری و اشتغال‌زایی کمک بزرگی به اقتصاد استان نماید.

برپایه این خبر؛ بازرس‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون نظارت و بازرسی و سربازرس گروه فرهنگی و اجتماعی بازرسی‌کل استان از ششمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین که به نام «کوچ» مزین شده بود، در شهر یاسوج بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودها قرار گرفت و راهکارها و پیشنهادات لازم را به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ارائه داد.

انتهای پیام//

فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -  -  -  -