سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/02/05 - 14:24
  • تعداد بازدید خبر : 478
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید بازرس‌کل استان یزد از کشتارگاه دام اشکذر

بازرس‌کل استان یزد به همراه کارشناسان این بازرسی‌کل بدون هماهنگی قبلی از محل کشتارگاه صنعتی دام یزد (شرکت فرآوری مواد پروتئینی یزد) واقع در شهرستان اشکذر بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان یزد،حجت‌الاسلام اکبر طالبی در این بازدید قسمت‌های مختلف ذبح دام، استحصال، نگهداری، پیش سرد و نحوه بازرسی بهداشتی لاشه‌ها، بخش‌های مختلف تصفیه‌خانه و محوطه بیرونی کشتارگاه را بررسی کرد.

بازرس‌کل استان یزد در حاشیه این بازدید گفت: کشتارگاه‌ها یکی از مهمترین مکان‌هایی هستند که به طور مستقیم با سلامت شهروندان در ارتباط بوده و نقش تعیین‌کننده‌ای در سلامت غذایی مردم دارند که اگر از استانداردهای اصولی و بهداشتی برخوردار نباشند سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند.

طالبی از غیرفعال بودن دستگاه‌های تصفیه پساب و خونابه این کشتارگاه که موجب آلودگی‌های زیست محیطی می شود، گلایه کرد و گفت: نظافت مناسب دیوارها و کف، سردخانه مجهز و استاندارد، شیب‌بندی مناسب و استاندارد و لاشه سوز به منظور معدوم نمودن لاشه دام‌های بیمار و مشاهده سگ‌های ولگرد در محوطه این کشتارگاه نیز از جمله نواقص و معایب این کشتارگاه است.

بازرس‌کل استان در پایان تاکید کرد که برطرف کردن نواقص و معایب این واحد خدماتی توسط دستگاه‌های متولی و ذی‌ربط پیگیری می‌شود.

لازم به ذکر است سهام این کشتارگاه مربوطه به شهرداری اشکذر و پشتیبانی امور دام استان و بخش خصوصی است و 56 نفر نیرو در آن اشتغال دارند.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -