سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/09/10 - 08:49
  • تعداد بازدید خبر : 996
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید بازرس‌کل استان سمنان از معادن جنوب شهرستان دامغان

بازرس‌کل استان سمنان از معادن واقع در جنوب شهرستان دامغان بازدید و مشکلات واحدهای فراوری مواد معدنی منطقه را بررسی کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان سمنان، با توجه به استقرار تعداد قابل‌توجهی از معادن و صنایع معدنی دارای توان تولیدی بالا در منطقه محروم جنوب شهرستان دامغان و تعطیلی یا فعالیت با حداقل ظرفیت تولید واحدهای فراوری این معادن حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشیدزاده در راس هیاتی از برخی معادن و واحدهای فراوری سنگ آهن و مس بازدید کرد.

در این بازدید نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار دامغان، بخشدار، مدیرکل و معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیران‌عامل شرکت‌های آب و برق منطقه‌ای، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری و نماینده شرکت توزیع نیروی برق استان بازرس‌کل استان را همراهی کردند.

همچنین بازرس‌کل استان سمنان در نشستی با حضور بهره‌برداران سایر معادن منطقه در یکی از واحدهای تولیدی، موانع و مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست اساسی‌ترین مشکل واحدهای تولیدی و فراوری مواد معدنی، عدم تأمین آب موردنیاز برای چرخه صنعتی عنوان شد که با هماهنگی و دستور مقامات حاضر مقرر شد واحدهای دارای اولویت، شناسایی و آب موردنیاز این واحدها از طریق شرکت آب منطقه‌ای استان تأمین شود.

لازم به ذکر است علی‌رغم رتبه ششم استان سمنان از نظر ذخایر معدنی، بخش زیادی از مواد معدنی به‌صورت خام به سایر استان‌ها یا خارج از کشور صادر می‌شود. درحالی‌که معادن و صنایع معدنی یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه در استان سمنان محسوب شده و در صورت فعال شدن واحدهای فراوری مواد معدنی که معمولاً در مناطق محروم استان واقع‌شده‌اند، ضمن محرومیت‌زدایی از منطقه و رونق اشتغال، سهم زیاد در ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی خواهد داشت.

 

فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -