سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/10/16 - 13:36
  • تعداد بازدید خبر : 84
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید بازرس‌کل استان از شهر صنعتی رشت/ ابراز نگرانی از وضعیت محیط‌زیستی شهر صنعتی رشت

ه گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان گیلان، در راستای کمک به رشد و توسعه صنایع داخلی و بررسی مشکلات و رفع موانع موجود، سجاد ده‌ده جانی بازرس‌کل استان گیلان از شهر صنعتی رشت بازدید کرد.

شهر صنعتی رشت با مساحت حدود 2288 هکتار و دارا بودن 351 واحد صنعتی که 71% آنها فعال می‌باشند یکی از بزرگترین و فعال‌ترین شهرهای صنعتی کشور به شمار می‌آید.

در این بازدید که مهدوی مدیرعامل شهر صنعتی رشت، جوادی‌راد معاون نظارت و بازرسی و رئیس فرشید سربازرس گروه امور تولیدی بازرسی‌کل استان، ده‌ده جانی را همراهی می‌کردند برخی از مشکلات اصلی شهر صنعتی از جمله تهیه قیر برای آسفالت کل شهر صنعتی و معضل تصفیه‌خانه فاضلاب مورد بررسی قرار گرفت.

بازرس‌کل استان گیلان ضمن بازدید میدانی از وضعیت آسفالت معابر شهر صنعتی رشت و بررسی اسناد موجود دستور پیگیری و کمک به دریافت قیر مورد نیاز از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی استان و استانداری گیلان را صادر کرد.

وی در جریان بازدید از محل تصفیه‌خانه که تاکنون فقط 20% آن آماده شده است از حاد بودن وضعیت محیط زیستی شهر صنعتی رشت ابراز نگرانی کرد و گفت: از تمام ظرفیت بازرسی کل استان برای حل مشکل تصفیه خانه شهر صنعتی رشت استفاده خواهیم کرد.

گفتنی است که در 240 واحد فعال شهر صنعتی رشت حدود 20 هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.

در این بازدید که به درخواست هیئت‌مدیره شهر صنعتی رشت انجام شد، برخی از مشکلات شهر صنعتی با شهرداری، شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره‌کل منابع طبیعی استان و... پیرامون انتقال سند مالکیت تعدادی از شرکت‌های بزرگ و فعال شهر صنعتی علیرغم ایفای تعهدات و اعلام نیاز برای دریافت چند قطعه زمین در محدوده این شهر مطرح که بازرس‌کل استان گیلان در همان مکان طی هماهنگی و تماس تلفنی با مدیران مربوطه موضوع را پیگیری و دستورات لازم را به منظور رفع موانع و مشکلات موجود صادر کرد که خوشبختانه با همراهی و همکاری مدیران دستگاه‌ها مواجه و مقرر شد نتایج اقدامات تا حصول نتیجه پیگیری شود .

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -  -  -