سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/01/31 - 13:53
  • تعداد بازدید خبر : 395
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
اردبیل

بازدید بازرس‌کل استان اردبیل از سد مخزنی عمارت

نورمحمد کاظمی الموتی روز یکشنبه 29 فروردین سال 1400 از سد مخزنی عمارت بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان اردبیل،‌ سد عمارت در شمال استان اردبیل و در فاصله ۸۰ کیلومتری شهرستان گرمی و بر روی رودخانه دره‌رود در حال احداث بوده و عملیات اجرایی آن از زمان تخصیص منابع مالی از صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۴ سرعت گرفته است.

این سد با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون مترمکعب از نظر حجم بزرگترین سد استان اردبیل است که با بهره‌برداری از آن امکان آبیاری اراضی منطقه و جلوگیری از خروج منابع آبی کشور میسر می‌شود که با بهره‌برداری از این سد ۱۵ میلیون مترمکعب آب برای شرب، ۷۵ میلیون مترمکعب برای کشاورزی و ۲۸ میلیون مترمکعب نیز برای امور زیست محیطی اختصاص خواهد یافت.

توسعه و بهبود اراضی منطقه، تامین آب شرب، تامین نیاز زیست‌محیطی و پایداری جریان رودخانه، اشتغال‌زایی و جلوگیری از مهاجرت، رونق کسب و کار با توسعه باغ و زمین‌های کشاورزی، ساماندهی و اسکان عشایر، افزایش تولیدات کشاورزی و دامی و ایجاد صنایع وابسته از جمله اهداف اجرای طرح است.

در انتهای بازدید طی نشستی با حضور بازرس‌کل استان، رییس‌کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و مسئولین محلی موضوع تملک اراضی پایاب سد عمارت نیز مورد بررسی قرار گرفت.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -