سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1401/11/05 - 15:47
  • تعداد بازدید خبر : 201
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بازدید اعضای شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان سیستان و بلوچستان از پروژه‌های چابهار و کنارک

اعضای شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان از برخی پروژه‌های شهرستان‌های چابهار، کنارک و حومه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان سیستان و بلوچستان، اعضای شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان پس از ورود به چابهار جلسه‌ای با فرماندار این شهرستان داشتند که در این جلسه فرماندار ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شهرستان در حوزه‌های مختلف، خواستار همراهی بیشتر دستگاه‌های نظارتی، در رسیدگی به کوتاهی و اهمال برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان شد.

همچنین اعضای شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان سیستان و بلوچستان از بیمارستان امام علی(ع) شهرستان چابهار بازدید کردند.

در این بازدید ایرادهای زیادی به سازه و امکانات بیمارستان وارد بود که این موضوع در دستور کار قرار گرفت طی نامه هشداری به سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایرانشهر منعکس شد.

برنامه بعدی اعضای شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان در شهرستان چابهار، بازدید از تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان بود. در این بازدید ملاحظه شد، به دلیل عدم پیش‌بینی محل خروج یا استفاده از پساب در بخش صنعت و آبیاری فضای سبز، پساب در روستاهای همجوار رها شده که این موضوع باعث نارضایتی و ایجاد مسائل و مشکلات فراوان بهداشتی و زیست‌محیطی در منطقه مزبور شده است. این موضوع نیز طی نامه‌ای هشداری به شرکت آب و فاضلاب استان و سایر دستگاه‌های اجرایی مربوطه مبنی بر استفاده از ظرفیت پساب جهت بخش صنعت و آبیاری فضای سبز منعکس شد.

همچنین در بازدید اعضای شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان سیستان و بلوچستان از اسکله شهید بهشتی و انبارهای طریق‌القدس چابهار، آخرین وضعیت نگهداری گندم وارداتی از کشور روسیه مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس مشاهدات عینی، وجود آفات ثانویه (انباری) در برخی نقاط انبارها مورد تأیید قرار گرفت.

با توجه به حساسیت موضوع و اهمیت سلامت سبد غذایی شهروندان، موضوع طی نامه‌ای به مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه مبنی بر بازدید فوری کارشناسان اداره جهادکشاورزی شهرستان چابهار با هماهنگی سایر ادارات ذی‌ربط از کلیه انبارهای یادشده و انجام مراحل قانونی مربوطه ارسال شد.

اعضای شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان در بازدید از پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان‌های جنوب شرق کشور، احداث پل لیپار و جاده چابهار به پسابندر در جریان پیشرفت فیزیکی و مشکلات پیش روی این طرح‌ها قرار گرفته و به دستور شهریاری نژاد بازرس کل استان و رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی، مقرر شد این موضوعات از طریق کارفرمایان به دبیرخانه شورا منعکس تا در جلسات آتی در این خصوص تصمیم‌گیری شود

در بازدید از پایانه مرزی ریمدان نیز که با حضور فرماندار دشتیاری، مدیران کل گمرک چابهار، راه و شهرسازی جنوب، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان برگزار شد، مشکلات این مرز در خصوص جاده مواصلاتی، مسائل ارتباطی و سایر زیرساخت‌های موردنیاز جهت ارائه هر چه بهتر خدمات به مسافران ورودی از کشور پاکستان و مشکلات احتمالی آتی، ناشی از راه‌اندازی رویه ترانزیت طی نامه‌ای به استاندار استان سیستان و بلوچستان ارسال شد.

همچنین با توجه به مشکلات موجود در پروژه دیوار ساحلی کنارک و همچنین معضلات ایجاد شده بابت هدایت فاضلاب شهری به این ناحیه مقرر شد موضوع از طریق بازرسی کل استان، دفتر نمایندگی چابهار، بررسی و نتیجه به دبیرخانه شورا منعکس شود. در عین حال مقرر شد موضوع پیشرفت فیزیکی طرح جمع‌آوری فاضلاب شهر کنارک و احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب نیز در دستور کار دفتر نمایندگی قرار گیرد.

ضمناً در جریان بازدید از کارگاه لنج سازی چابک مشاهده شد حجم قابل‌توجهی چمن مصنوعی متعلق به پروژه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان بیش از یک سال در محل این کارگاه و در شرایط نامناسب انبارداری رها شده که موضوع طی نامه‌ای به این اداره کل منعکس شد.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -  -  -  -  -  -  -