سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1403/05/24 - 10:42
  • تعداد بازدید خبر : 75
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
سفر معاون و بازرسان کل معاونت اقتصادی سازمان بازرسی به استان خراسان رضوی؛

بازدید از شرکت برق منطقه‌ای و آب و فاضلاب مشهد/ ماموریت به بازرسان کل برای پیگیری تسریع در اتمام عملیات اجرایی پروژه مهم فاز 2 ذخیره‌سازی گاز شوریچه و تعیین تکلیف پرونده اختلافی بین یکی از بانک‌ها و شرکت برق منطقه‌ای خراسان

معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور در راس یک هیات بازرسی در سفر به شهر مشهد از چند پروژه مهم این شهر بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، دکتر ستار شیرعالی معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور در راس یک هیات بازرسی در راستای آسیب شناسی عملکرد و شناسایی مشکلات، محدودیت ها، فرصت ها و تهدید ها در دستگاه های اجرایی مربوط به امور اقتصادی و بانک و بیمه به استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد سفر کرد.

ماموریت معاون اقتصادی سازمان بازرسی به بازرسان کل امور نیرو و بانک ها

بازدید از چند پروژه مهم شرکت برق منطقه ای خراسان اولین برنامه معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور در سفر مشهد بود.

شیرعالی با همراهی حجت الاسلام موسی فتوحی رئیس منطقه 2 سازمان بازرسی و بازرس کل استان خراسان رضوی، محمد حسن امیری بازرس کل امور نیرو و ارتباطات، مشاور معاونت نظارت و بازرسی امور اقتصادی و رئیس گروه نظارت و بررسی های راهبردی این معاونت از پروژه پست 400 کیلوولتی امام رضا(ع) و تونل انرژی این شرکت در مشهد بازدید کرد.

همچنین با حضور مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان و برخی مدیران اجرایی این شرکت و به منظور بررسی موضوعات پیرامون رفع موانع و مشکلات پیش روی آن مجموعه از جمله مشکل چند ساله این شرکت با یکی از بانک‌های استان جلسه ای برگزار و مقرر شد موضوع توسط بازرسان کل امور «نیرو و ارتباطات» و «بانک ها و بیمه» در مرکز مورد پیگیری قرار گیرد.

چالش آب کشور را باید راهبری و مدیریت کرد

معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور همچنین از شرکت آب و فاضلاب مشهد بازدید و در جریان وضعیت منابع آبی شهر مشهد و شبکه های توزیع و مشکلات آن در این شهر قرار گرفت.

شیرعالی از سامانه ارتباط هوشمند با مشتریان و سامانه پایش و کنترل از راه دور آبرسانی شهر مشهد (اسکادا) شرکت آب و فاضلاب مشهد بازدید و در جریان اقدامات این شرکت در این زمینه قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید ضمن قدردانی از اقدامات این شرکت، با بیان اینکه نگاه سازمان بازرسی کل کشور به مسائل ملی مانند آب حمایتی و صیانتی است، افزود: یکی از چالش های امروز کشور، آب است و این چالش با کاغذ و جلسه حل نمی شود و باید این موضوع را راهبری و مدیریت کرد.

در ادامه مدیران شرکت به مشکلات آبی این استان مانند فرونشست زمین، برداشت از منابع آب زیرزمینی و کاهش میزان ذخایر آب برخی از سدهای استان اشاره کردند.

برگزاری جلسه با بازرسان کل منطقه 2 سازمان بازرسی کل کشور

معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور طی نشستی با بازرسان کل، معاونین و سربازرسان و بازرسان حوزه امور اقتصادی منطقه 2 سازمان بازرسی کل کشور (شامل استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و گلستان) ضمن بررسی بازرسی های کلان محور، در خصوص کمیت و کیفیت ارتباط بین بازرسی کل استان ها و بازرسی های امور معاونت اقتصادی بحث و تبادل نظر کرد.

همچنین شیرعالی جلسه ای با بازرس کل استان خراسان رضوی و معاونین و سربازرسان حوزه اقتصادی این بازرسی کل داشت.

در این جلسه علاوه بر بحث در خصوص موضوعات مهم استان که قابلیت پیگیری در مرکز را دارند، مقرر شد برخی از اهم مشکلات استان از جمله تعیین تکلیف تبدیل مناطق ویژه اقتصادی دوغارون و سرخس به منطقه آزاد با توجه به مصوبه مجلس، پیگیری تسریع در اتمام عملیات اجرایی پروژه مهم فاز 2 ذخیره سازی گاز شوریچه در خانگیران سرخس، تعیین تکلیف پرونده اختلافی بین بانک صادرات و شرکت برق منطقه ای خراسان توسط بازرسی های امور مربوط، مورد پیگیری قرار گیرد.

بازدید از اداره کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی

همچنین لطفعلی آذری سرپرست بازرسی امور اقتصادی و دارایی سازمان بازرسی کل کشور که همراه معاون اقتصادی سازمان بازرسی به مشهد مقدس سفر کرده،  از اداره کل امور مالیاتی استان خراسان بازدید کرد.

سرپرست بازرسی امور اقتصادی و دارایی سازمان بازرسی کل کشور در نشستی که در حاشیه این بازدید برگزار شد، ضمن بیان دیدگاه‌های سازمان بازرسی کل کشور در خصوص مباحث مالیاتی، مشکلات سازمان امور مالیاتی در خصوص زیرساخت‌های مربوط به ادارات این سازمان از جمله ساختمان‌ها، تجهیزات و نیروی انسانی مطالبی بیان کرد.

در این جلسه ضمن اشاره به برخی موضوعات مهم انجام شده در مباحث مالیاتی در استان از جمله جلوگیری از فرار مالیاتی در پرونده های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی و همکاری بازرسی کل استان در این موضوعات، دیدگاه ها و مشکلات پیش رو در هر یک از حوزه های مالی، نیروی انسانی، شناسایی مؤدیان جدید، موضوعات مطرح در پرونده های مالیاتی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین مشکلات هیات های حل اختلاف مالیاتی استان مطرح و مقرر گردید کلیه مشکلات و موانع پیش رو به صورت کامل تهیه و جهت پیگیری به سازمان بازرسی کل کشور ارائه شود.

برگزاری نشست با مدیران حوزه نفت و گاز استان خراسان رضوی

موسی مؤیدی بازرس کل امور نفت سازمان بازرسی کل کشور که همراه معاون اقتصادی سازمان بازرسی به مشهد مقدس سفر کرده ضمن برگزاری جلسه با مدیران حوزه نفت و گاز استان خراسان رضوی، از مرکزی دیسپاچینگ شرکت گاز استان خراسان رضوی بازیدد کرد.

در جلسه بازرس کل امور نفت سازمان بازرسی کل کشور با مدیران حوزه نفت و گاز استان خراسان رضوی که با حضور محمدتقی غیاثی مشاور معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور و مدیران شرکت‌های بهره برداری نفت و گاز شرق، پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، گاز استان خراسان رضوی و مدیران منطقه 4 عملیات انتقال گاز و پخش فرآورده های نفتی خراسان رضوی برگزار شد، موضوعات این حوزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بازرس کل امور نفت سازمان بازرسی کل کشور در این جلسه دیدگاه ها و رویکردهای سازمان بازرسی کل کشور در حل مسائل و مشکلات حوزه انرژی را تشریح کرد.

همچنین غیاثی مشاور معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور مطالبی در مورد صلاحیت های سازمان در پیگیری ابطال مصوبات خلاف قانون ارائه کرد.

«علل ایجاد ناترازی سوخت و گاز در استان خراسان رضوی»، «مسائل و مشکلات موجود در تأمین گاز استان و آخرین وضعیت اجرای پروژه ذخیره سازی گاز در شوریجه  «عدم اجرای تکالیف قانونی از ناحیه برخی از دستگاه‌های متولی در رابطه با سامانه سدف» ، «آخرین وضعیت پروژه افزایش راندمان و بهینه‌سازی مصرف انرژی در موتورخانه ها در بخش صنعت و هتل‌های شهر مشهد» ، «آسیب‌ها و مشکلات موجود راستای هزینه کرد اعتبارات حوزه مسئولیت‌های اجتماعی» ، «بروز پدیده ریزگردها در شهرستان سرخس و تأثیرگذاری آن بر تأسیسات و عوامل انسانی شرکت‌های حوزه نفت و گاز و عدم اختصاص بودجه کافی جهت مقابله با این پدیده» ، «موانع و مشکلات مربوط به قرار گرفتن خطوط اصلی انتقال گاز در محدوده حریم شهر مشهد» و «مشکلات مربوط به واردات حلال‌های مورد نیاز شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد» از جمله مشکلات مطرح شده در این جلسه بود.

همچنین بازرس کل امور نفت سازمان بازرسی کل کشور از محل مرکز دیسپاچینگ شرکت گاز استان خراسان رضوی بازدید کرده و در جریان تجهیزات و آخرین وضعیت شبکه گاز رسانی در استان قرار گرفت.

بازرس کل امور بانک ها و بیمه سازمان بازرسی: بانک ها موظف به رعایت دستورالعمل های بانک مرکزی هستند

جعفر حسینی بازرس کل امور بانک ها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور نیز در سفر به استان خراسان رضوی در چهارمین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان حضور پیدا کرد.

بازرس کل امور بانک ها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور در این جلسه که با حضور مدیران 29 بانک و موسسه اعتباری در محل اداره امور شعب بانک ملی استان خراسان رضوی برگزار شد، ضمن اشاره به اضافه برداشت شبکه بانکی از بانک مرکزی، خواستار توجه بیشتر مدیران شبکه بانکی به رعایت دستورالعمل‌ها و مقررات و البته توجه جدی‌تر دولت به نقطه نظرات و مشکلات و معضلات شبکه بانکی شد.

وی در ادامه این جلسه تصریح کرد: مدیریت منابع و مصارف در بانک می¬بایست توسط شعب تا بالاترین سطح اجرایی در بانک انجام شود.

حسینی بر توجه ویژه شبکه بانکی بر اعتبارسنجی دقیق، واقعی و علمی مشتریان، خصوصا متقاضیان تسهیلات و تعهدات، تاکید کرد  و از مدیران این حوزه خواست، هر کدام با تمام توان نسبت به عمل به مسئولیت‌ها و شرح وظایف مدیریتی و نظارتی خود، اهتمام داشته باشند.

بازرس کل امور بانک ها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور همچنین بانک‌ها را موظف به رعایت بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و دیگر نهادهای بالادستی مدیریتی و نظارتی کشوری و استانی دانست.

در این جلسه دبیر شورای هماهنگی بانک های استان و تعدادی از مدیران بانک های حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در حوزه‌های مختلف از جمله مشکلات و معضلات تخصصی مجموعه‌های تحت مدیریت خود پرداختند.

پیگیری بازرس کل امور نیرو و ارتباطات درخصوص روند اجرای پروژۀ ملی فیبر نوری

همچنین محمدحسن امیری بازرس کل امور نیرو و ارتباطات در حاشیه این سفر در مورد پروژۀ ملی فیبر نوری، مشکلات عقد تفاهم نامه مابین شهرداری‌ها و اپراتورهای مجری پروژه بویژه در شهر مشهد را تشریح کرد.

وی تصریح کرد: می‌بایست همکاران استان در برنامۀ بازرسی سـراسری «بررسی فیبر نوری» عملکرد شهرداری‌ها را وفق قانون بودجۀ سال جاری مورد بررسی قرار داده و در صورت عدم رعایت ضوابط و مقررات، گزارش آن را به مراجع ذیصلاح ارسال نمایند.

شایان ذکر است اجرای پروژۀ ملی فیبر نوری وفق برنامۀ بازرسی سراسری، تحت رصد سازمان بازرسی کل کشور در تمام استان‌های کشور قرار گرفته است.

 

کلمات کلیدی
یاسر فاتحی فشتمی
تهیه کننده:

یاسر فاتحی فشتمی

تصاویر

 -  -  -  -  -  -  -  -  -