سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/05/31 - 13:32
  • تعداد بازدید خبر : 413
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

انعقاد تفاهم‌نامه تهیه مصالح ساختمانی طرح اقدام ملی مسکن خراسان‌جنوبی به پیشنهاد بازرسی‌کل استان

تفاهم‌نامه تهیه مصالح ساختمانی طرح اقدام ملی مسکن طی نشستی در سالن جلسات بازرسی‌کل خراسان جنوبی به امضا بخش خصوصی و دولتی رسید و زمینه تحقق منافع ۳۵۰ میلیارد تومانی برای بیش از ۷ هزار نفر متقاضی این طرح در استان فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان خراسان جنوبی، مهدی رحیمی بازرس قضایی و بازرس‌کل استان در این جلسه ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع)، گفت: امر تامین مسکن در هر یک از جوامع و حاکمیت ها یک امر مهم و اساسی محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد و در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز در اصل ۳۱ قانون اساسی بر لزوم تامین مسکن به شکل مناسب برای اقشار مختلف و به ویژه قشر کم درآمد، تاکید  شده و لذا نباید غفلتی در این‌خصوص صورت گیرد زیرا تاثیر این امر در شکل‌گیری جوامع و نسل آینده، بسیار مهم و ذی قیمت است.

مهدی رحیمی افزود: در دولت سابق تامین مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن در دستور کار قرار گرفت که باید توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط به ترتیب مناسبی با تعامل و همکاری اجرایی و عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: بازرسی‌کل استان هم در راستای رسالت و تکلیف قانونی خود از جهت حسن جریان امور در دستگاه‌های اجرایی، از این حوزه غفلت نکرده و به برقراری هماهنگی و همکاری بین دستگاه‌های مختلف پرداخت و جلسات متعددی در این راستا برگزار شد که در نهایت، زمینه انعقاد تفاهم نامه‌ای برای تامین بدون واسطه و مستقیم مصالح ساختمانی مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن در استان توسط دستگاه‌ها و بخش خصوصی مرتبط را فراهم نمود.

وی اظهار کرد: درخواست ما این است که پس از امضای این تفاهم‌نامه نیز با توجه به تاخیری که در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان پیش آمده، در  ادامه به‌گونه‌ای تدبیر شود که جبران مافات احتمالی را شاهد باشیم.

رحیمی با بیان اینکه بیش از ۷ هزار نفر متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن در استان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: بالغ بر ۲ هزار نفر از متقاضیان مربوط به مرکز استان و مابقی  مربوط به سایر شهرستان‌های استان هستند و باید در احداث واحدهای مسکونی برای این متقاضیان که از اقشار کم درآمد هستند از بهترین مصالح ساختمانی استفاده شود تا این عزیزان از وضع نابسامان خود در بخش مسکن رهایی یابند.

در پایان این جلسه، تفاهم‌نامه تهیه مصالح ساختمانی طرح اقدام ملی مسکن در استان، به امضای مدیران دستگاه‌ها و مجموعه‌های ذی‌ربط رسید.

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -  -  -