سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/03/24 - 14:29
  • تعداد بازدید خبر : 452
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
ایلام

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بازرسی‌کل استان ایلام با نیروی انتظامی استان

تفاهم‌نامه همکاری مشترکی بین نیروی انتظامی استان ایلام و بازرسی کل استان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان ایلام، مهدی اصلانی بازرس‌کل استان در دیدار با سردار القاصی فرمانده انتظامی استان با اشاره به نقش خطیر ناجا در حفظ امنیت در ابعاد اجتماعی و اقتصادی، فضای مجازی و آرامش روانی جامعه بیان داشت: الحمدالله با توجه به سوابق ارزشمند، تدابیر و مدیریت خوب فرماندهی انتظامی استان، رشد و توفیقات مجموعه عزیزان انتظامی در شناسایی و برخورد به‌موقع و قاطع با مظاهر علنی هنجارشکنی و برهم زنندگان امنیت روانی جامعه ملموس است و نمونه‌های موفق و قابل‌تحسین را اخیراً در استان شاهد بودیم.

 وی افزود : پیشرفت‌های خوب ناجا با تقویت و بهره‌مندی از سامانه‌ها و هوشمند سازی فعالیت‌های مختلف به‌خصوص در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی و شناسایی و برخورد قاطع با شگردهای مختلف قاچاق کالا و ارز، جای تقدیر دارد.

بازرس کل استان ایلام ادامه داد : نیروی انتظامی مظهر امنیت و اقتدار کشور است و باید اعمال قدرت این نیرو همراه با مهربانی باشد و این دو مکمل یکدیگرند.

اصلانی خاطرنشان کرد:  با توجه به در پیش رو بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نقش و وظیفه نیروی انتظامی در برقراری امنیت برای ایجاد آرامش و صیانت از صندوق‌ها در برگزاری باشکوه انتخابات مشهودتر است و ان‌شاالله با همکاری تمامی عوامل برگزارکنندگان انتخابات و حافظان نظم و امنیت، در استان انتخاباتی سالم و پرشور خواهیم داشت.

وی ابراز داشت : افزایش تعاملات بازرسی کل استان و نیروی انتظامی در زمینه شناسایی و اولویت‌بندی مسائل و مشکلات کلان استان و چاره‌اندیشی آن‌ها تأثیرگذار است و لذا پیرو نشست و دیدار قبلی فرماندهی انتظامی استان در بازرسی کل استان در اواخر اسفندماه سال گذشته و بررسی‌های کارشناسی، درنهایت تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بازرسی کل استان و فرماندهی انتظامی استان تهیه‌شده و در این نشست مشترک در فرماندهی انتظامی استان، تفاهم‌نامه مذکور توسط بالاترین مقامات دو دستگاه استانی امضا و مبادله می‌شود.

 

بازرس‌کل استان ایلام تصریح کرد: مسلماً استمرار و تقویت روابط و تعاملات دوسویه طرفین سبب خواهد شد در شناسایی مسائل و آسیب‌های کلان استان در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و شناخت گلوگاه‌ها و ساختارهای فسادزا و تلاش در جهت رفع آن‌ها گام‌های اساسی برداشته خواهد شد.

اصلانی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های استان ایلام در بخش‌های مختلف ازجمله نفت، گاز و بازرگانی، معادن و مرز 430 کیلومتری با کشور همسایه و ظرفیت مرز بین‌المللی مهران و زیارت عتبات عالیات اظهار امیدواری کرد که شاهد برنامه محوری در دستگاه‌ها همراه با تلاش و کار جهادی باشیم و بتوانیم در جهت استفاده هرچه بهتر از منابع و داشته‌های این استان برای توسعه آبادانی و پیشرفت به نحو احسن گام برداریم.

سردار القاصی مهر نیز  در این دیدار با اشاره به اینکه از زمان انتصاب بازرس کل استان ایلام، خوشبختانه شاهد تحول مثبتی در برنامه‌ها و فعالیت‌های بازرسی کل استان هستیم که نشان از پاکی، بی‌آلایشی، روحیه جهادی است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: اکنون حضور مؤثر بازرسی کل استان در دستگاه‌های اجرایی محسوس است و از اینکه سوءجریانات و فسادهای اداری در بازرسی کل استان رسیدگی می‌شود، امیدواری به وجود آمده است.

وی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با بازرسی‌کل استان در انجام مأموریت‌های مشترک در حوزه‌های مختلف اعلام، از مبادله تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک با بازرسی‌کل استان ایلام استقبال کرد.

سردار القاصی‌مهر افزود: زمانی که در یک پرونده فساد اقتصادی در یک دستگاه اجرایی، دستگاه‌های مختلف نظارتی، بازرسی، انتظامی و قضایی به طور هماهنگ ورود و همکاری کنند، قطعاً تأثیر بیشتری خواهد داشت.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -