سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/07/22 - 12:42
  • تعداد بازدید خبر : 248
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
بازرس کل استان اردبیل مطرح کرد؛

اقدامات مهم بازرسی برای پیشگیری از تخلفات/ تاکید بر تعامل بیشتر رسانه‌های اردبیل با بازرسی

بازرس کل استان اردبیل گفت: سازمان بازرسی در پیشگیری از تخلفات در حین اجرا و قبل از اجرای طرح اقدامات مهمی را انجام می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان اردبیل، علی رمضان‌پور در نشست خبری، تعامل بازرسی و رسانه و بالعکس، در استان و کشور را در رسیدن سریع به اهداف نظام، سیاست‌های سازمان بازرسی و برطرف کردن دغدغه‌های مردم مهم و اثربخش دانست و افزود: این تعامل به منزله مقابله با مفاسد اداری، ارتقای سلامت اداری و اجتماعی، تکریم ارباب رجوع، و صیانت از حقوق شهروندی و شفافیت و پاسخگویی است.

وی گفت: از سال ۱۳۹۹ تا سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۷۲ هزار و ۴۴۶ هکتار اراضی ملی و جنگلی در این استان تثبیت مالکیت شده است. همچنین در این مدت ۲ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۹۹۸ متر مربع اراضی شهری تثبیت مالکیت و ۵۵۹ هزار و ۱۷۶ مترمربع اراضی هم خلع ید و رفع تصرف شده است.

بازرس‌کل استان اردبیل اظهار کرد: در سه سال اخیر بالغ بر سه هزار و ۳۸۷ متر مربع اراضی دولتی و ۴۴۱ هکتار اراضی ملی و جنگلی در استان رفع تصرف شده است.

وی  با بیان اینکه سازمان بازرسی در پیشگیری از تخلفات در حین اجرا و قبل از اجرای طرح اقدامات مهمی را انجام می‌دهد، ادامه داد: در دو سال گذشته به تعداد ۲۷۱ مورد نامه هشدار به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده تا از تخلفات اداری و مالی دستگاه‌های اجرایی جلوگیری شود.

رمضان‌پور با اشاره به چالش‌ها و نارسایی‌های موجود در طرح‌های بزرگ استان از جمله کشت و صنعت مغان و شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین افزود: بر اساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای اردبیل سطح زیر کشت شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین ۳۶ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی تعیین شده که بعد از بررسی‌های به‌عمل آمده حقابه هشت هزار و ۳۲۰ هکتار آن از منابع آبی داخل استان تامین شده و حقابه بقیه اراضی تخصیص نیافته است.

وی واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی را یادآور شد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند در این مورد تحقق و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را مطالبه‌گری کنند و سازمان بازرسی هم دنبال اجرای این اصل در شرکت‌های دولتی برای تعیین تکلیف و واگذاری آن به بخش خصوصی است.

رمضان پور تصریح کرد: بازرسی کل استان اردبیل از سال‌های قبل واگذاری این شرکت را دنبال می‌کند و اخیرا هم ۳۰ کارشناس غیربومی برای بررسی و قیمت‌گذاری شرکت تعیین شده و مقرر است بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی واگذاری این شرکت به بخش خصوصی تسریع شود.

بازرس کل استان اردبیل درباره نیمه فعال شدن کارخانه سبلان پارچه اردبیل هم گفت: در حال حاضر این کارخانه با ۲۰ درصد ظرفیت فعال بوده و نیاز است هیات مدیره کارخانه در رونق تولید، اشتغال و همچنین فعالیت مجدد کارخانه اقدامات شایسته‌ای انجام دهند.

رمضان‌پور با اشاره به تعویق مطالبات گندم‌کاران استان اردبیل افزود: از زمان آغاز خرید گندم تاکنون ۱۳ هزار و ۳۰ میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران استان به تعویق افتاده است و مطالبات گندم‌کاران قرار بود تا پایان شهریورماه پرداخت شود ولی تاکنون به حساب گندم‌کاران واریز نشده است.

بازرس کل استان اردبیل از رسانه‌ها خواست تسریع در احداث بیمارستان نجف‌زاده، تالار شهر و طرح‌های بزرگ سدسازی را مطالبه کنند.

در این نشست خبری نمایندگان خبرگزاری‌های رسمی حضور داشتند.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -