سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1400/05/13 - 10:44
  • تعداد بازدید خبر : 668
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
کرمانشاه

اعزام هیات بازرسی سرزده استان کرمانشاه به شهرستان‌های استان

بازرسی‌کل استان کرمانشاه در اجرای ابلاغیه رییس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر «بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و شناسایی عوامل معطل ماندن مردم در ادارات و سازمان‌ها» و همچنین «برخورد مقتضی با عناصر خاطی در دستگاه‌های اجرایی در خصوص کنترل افزایش قیمت برخی کالاهای مورد نیاز مردم» چند هیات بازرسی به شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، جوانرود، سنقر و کلیایی، هرسین و صحنه ارسال کرد و از برخی ادارات و سازمان‌های مهم این شهرستان‌ها بازدید به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان کرمانشاه، در سفر هیات بازرسی این اداره کل به شهرستان اسلام‌آباد غرب از ادارات «راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای»، «جهاد کشاورزی»، «اداره برق»، «بانک‌ها»، «آتش‌نشانی»، «شهرداری» و «شبکه بهداشت شهرستان» بازدید سرزده داشتند.

مشکلات شهرستان اسلام‌آباد

در این بازدیدها مشخص شد مسیر جاده‌ای شهرستان کرمانشاه به اسلام‌آباد غرب به دلیل سرقت‌های مکرر فاقد روشنایی مناسب است که تذکرات لازم در این خصوص به اداره برق داده شد. همچنین علی‌رغم تعیین ساعات کاری توسط استانداری از ساعت 7 تا 11 برخی پرسنل قبل از ساعت 11 محل کار را ترک می‌کنند که این موضوع باعث سرگردانی تعدادی از ارباب‌رجوع‌ها در محوطه  اداری و سالن‌های ادارات شده بود.

در بازدید از بیمارستان امام خمینی شهرستان اسلام‌آباد بیماران نسبت به عدم حضور پزشک متخصص گلایه داشتند که این موضوع به مدیریت بیمارستان تذکر داده شد.

همچنین برخی مراجعه‌کنندگان به شهرداری شهرستان اسلام‌آباد غرب از  نحوه محاسبه  عوارض سالیانه و هزینه‌های صدور کارت شهری ابراز نارضایتی کردند که این موضوع از شهردار این شهرستان پیگیری شد.

در شهرستان جوانرود هم هیات بازرسی از ادارات «فرمانداری»، «شهرداری»، «شرکت توزیع برق شهرستان»، «شبکه بهداشت» و «بانک مسکن» جوانرود بازدید کردند.

مشکلات شهرستان جوانرود

در بازدید از شهرداری جوانرود برخی افراد بازنشسته این ارگان نسبت به پرداخت مزایای بازنشستگی خود گلایه داشتند که طی جلسه با شهردار و مسئول امور مالی، شهرداری جوانرود مکلف شد نسبت به پرداخت مطالبات 7 نفر از کارگران شهرداری که هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده بودند، اقدام شود و گزارش آن به بازرسی کل استان اعلام شود.

همچنین در جلسه با رییس اداره توزیع برق شهرستان جوانرود، مشکلات برخی از مراجعه‌کنندگان مبنی بر دریافت انشعاب مرتفع شد. در خصوص برقراری روشنایی در یکی از روستاها که مشکل یکی دیگر از مراجعه‌کنندگان بود، رییس اداره برق شهرستان مکلف شد از طریق هماهنگی با دهیار روستا نسبت به رفع این مشکل اقدام و نتیجه را به بازرسی کل استان اعلام کند.

همچنین در جلسه‌ای، فرماندار جوانرود مکلف شد که موضوع جلوگیری از معطل ماندن ارباب‌رجوع در دستگاه‌های اجرایی این شهرستان را با جدیت و حساسیت دنبال کرده و نتایج اقدامات به‌عمل‌آمده در این زمینه را به بازرسی کل استان اعلام کند.

مشکلات سنقر و کلیایی

شهرستان سنقر و کلیایی مقصد بعدی هیات بازرسی‌کل استان کرمانشاه جهت اجرای ابلاغیه رییس سازمان بازرسی کل کشور بود. بازرسان در این شهرستان از شهرداری، بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک بازدید کردند. متأسفانه در شهرداری سنقر به دلیل عدم حضور شهردار و عدم تعیین جانشین، مراجعین بلاتکلیف بودند که به مسئولان شهرداری تذکر داده شد در موارد عدم حضور شهردار حتماً برای رسیدگی به مشکلات مردم جانشین تعیین شود. در بررسی‌ها مشخص شد شهرداری بدون سیر مراحل اداری چندین نفر را جذب کرده که در این خصوص تذکر لازم داده شد.  از دیگر مشکلات موجود در شهرستان، فرسوده بودن شبکه‌های توزیع آب و برق است که در خصوص رفع مشکل شبکه توزیع برق با توسعه پست 63 کیلوولت سنقر پایداری شبکه برق تأمین خواهد شد ولی شبکه آب شرب شهرستان به دلیل قدمت شهر، اجرای خطوط دچار فرسودگی و هدر رفت آب و نیازمند تأمین اعتبار است.

مشکلات شهرستان هرسین و صحنه

در سفر هیات بازرسی به شهرستان‌های هرسین و صحنه هم از «بیمارستان»، «شهرداری»، «اداره جهاد کشاورزی»، «اداره گاز، برق و آب»، «اداره صمت» و «بانک ملی شعبه مرکزی» شهرستان‌های هرسین و صحنه بازدید شد که در جلسه با فرماندار این شهرستان‌ها مسائل و مشکلات شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و با طرح مشکلات مقرر شد فرمانداری مکاتبات مشکلات را پیگیری و گزارش آن را به بازرسی‌کل اعلام کنند.

 

فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی