سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1402/08/01 - 09:55
  • تعداد بازدید خبر : 282
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بازرس کل استان ایلام مطرح کرد:

از امکانات دولتی به نفع یا علیه کاندیدایی استفاده نشود/ رصد عملکرد مدیران ایلام توسط بازرسی

بازرس‌کل استان ایلام در جلسه پیشگیرانه در راستای عدم استفاده از اموال و امکانات دولتی و عمومی له یا علیه نامزدهای انتخابات گفت: نگاه سازمان بازرسی نگاه پیشگیرانه است.

به گزارش روابط عمومی بازرس استان ایلام، جلسه توجیهی با موضوع رصد مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در انتخابات با حضور دادستان مرکز استان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، دبیر هیئت نظارت بر انتخابات استان و مدیران کل و مسئولان حراست دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

این جلسه‌ با موضوع رصد عملکرد مدیران و کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی و اقدامات پیشگیرانه در راستای عدم استفاده از اموال و امکانات دولتی و عمومی له یا علیه نامزدهای انتخابات ایلام پیش بینی شده بود.

مالک روشنی بازرس کل قضائی استان ایلام در جریان این نشست با اشاره به اینکه نگاه سازمان بازرسی نگاه پیشگیرانه است، گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر سلامت در انتخابات، عملکرد دستگاه‌های استان به صورت دقیق رصد می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس هیچ اداره حق استفاده از امکانات واموال دولتی له یا علیه کاندیداها را ندارد و از نگاه قانون گذار استفاده از اموال دولتی به نفع کاندیدا جرم بوده و با مرتکب مطابق قانون برخورد می‌شود. باید بی طرفی تمامی مدیران و دست اندرکاران برای عموم مشخص باشد.

بازرس کل استان ایلام تاکید کرد؛ فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری ممنوع و چنانچه مدیر و یا کارمندی از موقعیت شغلی خود در غیر ساعت اداری له یا علیه کاندیدی استفاده کند. مرتکب جرم شده و برای وی پرونده کیفری تشکیل می‌شود.

روشنی به مدیران توصیه کرد که در اقدامات خود بازرسی را به عنوان یار و مشاور تلقی کنند و هر کجا که نیاز به مشورت و یا سوال بود بازرسی آماده پاسخگویی است تا از به وجود آمدن تخلفی چه خواسته و چه ناخواسته جلوگیری به عمل آید.

در ادامه بخشنده دادستان مرکز استان ایلام نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداخت و تذکرات لازم را در خصوص تخلفات احتمالی از نگاه تخصصی و هم از نگاه حقوق عامه بیان کرد.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -