سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1394/02/22 - 14:38
  • تعداد بازدید خبر : 5319
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
چهارمحال و بختیاری

هشدار بازرس‌کل چهارمحال و بختیاری به ساخت‌وسازهای‌ غیرقانونی اراضی در حاشیه رودخانه زاینده‌رود

بازرس‌کل استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تصرفات و ساخت‌وسازهای‌ غیرقانونی اراضی در حاشیه رودخانه زاینده‌رود و عدم رعایت حریم رودخانه، برداشت غیرقانونی از ذخایر آبی را جزء موضوعات مهم و قابل پیگیری در این حوزه دانست.‌

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان چهارمحال و بختیاری، طباطبایی بازرس‌کل استان در جمع مدیران و مسئولین شرکت آب منطقه‌ای استان خطاب به مدیرعامل و مسئولین آب منطقه‌ای، توجه بیشتر به مقوله آب‌های زیرزمینی و سطحی و نحوه بهره‌برداری از آن در بخش کشاورزی و استفاده از مکانیسم‌های نوین در این حوزه را خواستار شد.

وی افزود: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر در کشور و از طرفی رشد جمعیت و ساخت‌وسازها و نیاز به آب در بخش کشاورزی، صنعت و همچنین افزایش مصرف خانگی لزوم هماهنگی دستگاه‌های مرتبط و متولی در بحث آب بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

طباطبایی گفت: بازرسی‌کل استان آمادگی لازم در جهت کمک به هماهنگی و هم‌اندیشی بیشتر بین دستگاه‌های مذکور را دارد.

وی تلاش شرکت آب منطقه‌ای را که متولی اصلی در برنامه‌ریزی، نظارت و کنترل و تأمین آب است را بسیار بااهمیت خواند و گفت: اقدامات شرکت خصوصاً در حوزه نظارت و کنترل باید بر اساس دقت، جدیت و عدالت باشد.

بازرس‌کل چهارمحال و بختیاری پرهیز از برخورد دوگانه در اجرای سیاست‌ها و وظایف سازمانی خصوصاً در برداشت‌های غیرمجاز از آب و عدم رعایت حریم رودخانه را توسط آب منطقه‌ای استان خواستار شد.

صمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هم با تشکر از حضور بازرس‌کل و هیأت همراه به نقش بازرسی استان در حل‌وفصل مشکلات آب منطقه‌ای و انعکاس موضوعات به مبادی ذی‌ربط اشاره کرد.

وی حضور بازرسی را نقطه قوت دستگاه خود دانست و اظهار داشت: بازرسی نه‌تنها مچ‌گیری نکرده بلکه مسیر قانونی حرکت را مشخص و دست ما را در انجام صحیح امور گرفته است. صمدی ضمن ارائه گزارش در خصوص پروژه‌های در دست اجرا و اقدامات انجام‌شده در شرکت آب منطقه‌ای استان از تلاش‌ها و همکاری‌های بازرس‌کل و کارشناسان بازرسی استان قدردانی نمود.

 

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم