سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1396/12/22 - 09:17
  • تعداد بازدید خبر : 7797
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
بازرس کل سمنان در شوراي قضايي استان:

هر جا حقي از مردم و بیت‌المال تضييع شود قاطعانه با آن برخورد می‌کنیم

بازرس کل سمنان در شوراي قضايي استان:
هر جا حقي از مردم و بیت‌المال تضييع شود قاطعانه با آن برخورد می‌کنیم

جلسه شورای قضایی استان سمنان هفته گذشته به میزبانی بازرسی کل اين استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور، محمدتقي مشهدی بازرس کل استان سمنان در ابتدای این جلسه با اشاره به اهداف و وظایف این سازمان گفت: سازمان بازرسی وظایف و نظارت‌های خود را به‌صورت سیستمی و گاهی غیر سیستمی و به‌صورت حضوری در طول سال انجام می‌دهد.
وي ادامه داد: آمار دریافت شکایات و اعلامات از طریق سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات سازمان در سال 1396 تعداد 1060 مورد است که شامل مراجعات حضوری، سامانه تماس 136 و دریافت موارد از طریق پست، اینترنت و ... می‌باشد.
وي تصريح كرد: هر جا که حقی از مردم عزیز و یا بیت‌المال تضییع شود و به هر نحوی به اطلاع سازمان برسد، مسلماً قاطعانه با آن برخورد خواهیم کرد.
بازرس کل استان سمنان با اشاره به انجام برنامه‌های بازرسی انجام‌شده در سال جاری، بیان داشت: در مجموع 110 مورد بازرسی اعم از برنامه‌ای، موردی و فوق‌العاده در سال جاری در بازرسی کل استان سمنان اجراشده که حاصل آن ارسال 90 فقره گزارش اختصاصی تخلفاتی است. همچنین با تلاش بازرسان این مرجع، تعداد 22 مورد گزارش کیفری تهیه و برای رسیدگی به مقامات ذیصلاح ارسال‌شده است.
مشهدي افزود: رویکرد سازمان بازرسی مبارزه با فساد است که در این راستا بازرسی کل استان سمنان با توجه به منویات مقام معظم رهبری، رییس قوه قضاییه و ریيس سازمان بازرسی کل کشور توانسته است با تکیه بر توان و تخصص کارشناسان و بازرسان خود در سال جاری تعدادی از پرونده¬های مهم در سطح استانی و کشوری را در دستور کار خود قرار داده و پیگیری نماید که این امر، مورد استقبال مسئولین، خانواده¬های معظم شهدا و مردم شریف استان قرار گرفته است.
وي در ادامه تصريح: در سال 1396 تعداد 381 مورد نظارت بر معاملات دولتی داشتیم که مبلغ 133 میلیارد تومان گردش مالی این معاملات بود. همچنين از اين نظارت‌ها تعداد 15 مورد تذکر کتبی، 38 مورد تذکر شفاهی و 6 مورد تجدید مناقصه داشتیم که مبلغ ریالی آن بالغ بر 35 میلیارد تومان می‌باشد و این امر نشان از حضور به‌موقع و نظارت دقیق بازرسان اداره کل استان دارد.
بازرس کل استان سمنان در ادامه اين جلسه به ارسال 40 مورد گزارش هشداری در موضوعات مختلف به دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری اشاره كرد و گفت: گزارش‌های هشداری ارسال‌شده توسط بازرسی کل استان سمنان مربوط به موارد مختلف اداری و مالی ناشی از بروز اتفاقات در حال انجام و اقدام شده در دستگاه‌ها بوده است که این گزارش‌ها، مورد استقبال و پذیرش مدیران محترم استان قرار گرفته و شاهد بازخورد خوبی در جلوگیری از بروز فساد بوده‌ایم.
مشهدی در پایان گفت: فارغ از مسائل نظارت و بازرسی، بازرسي كل استان، مسائل حوزه ستاد اجرایی امربه‌معروف و نهی از منکر را مورد پیگیری قرار داده و به‌عنوان یک فریضه که برای پیشگیری از وقوع تخلف و فساد در دستگاه¬های اداری نیز مؤثر می‌باشد، اقدام به برگزاری جلسات ویژه با مدیران دستگاه‌های اجرایی با موضوع تبیین و ابلاغ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نموده است. در این راستا تعداد 42 مورد حکم ریاست شورای امربه‌معروف و نهی از منکر برای مدیران و 316 مورد حکم نیز برای اعضای شورای مذکور صادر و سایر احکام صادره نیز تمدیدشده است.
در پایان این جلسه، سيد محسن مظهری رییس‌کل دادگستری استان، با تشریح جایگاه قانونی سازمان بازرسی گفت: امیدواریم در استان سمنان، شاهد ارتقاء بیش‌ازپیش جایگاه قانونی سازمان بازرسی و تأثیرگذاری در سلامت نظام اداری استان باشیم.

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم