سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1394/02/09 - 15:26
  • تعداد بازدید خبر : 4702
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
بازرس‌کل استان یزد در همایش یک‌روزه اصول بازرسی:

فساد سبب بی‌اعتمادی و بی‌امنیتی در جامعه می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طالبی بازرس‌کل استان یزد با اشاره بر اثرات سوء فساد تأکید کرد: اگر فساد در جامعه‌ای شیوع پیدا کرد اثرات شوم و ضررهای جبران‌ناپذیری را به همراه داشته و باعث بی‌اعتمادی و بی‌امنیتی در جامعه و زمینه فروپاشی دولت‌ها را فراهم می‌آورد.

 به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان یزد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین طالبی در همایش یک‌روزه اصول بازرسی در دانشگاه علوم پزشکی که با حضور بازرسان و ناظران شبکه بهداشت استان تشکیل شد تصریح کرد: وجود فساد اثرات شوم و ضررهای جبران‌ناپذیری در جامعه به همراه دارد که کم‌ترین اثر آن سبب می‌شود تا گروهی خاص به ثروت و منافع دسترسی پیداکرده و حق برخورداری عموم مردم سلب و زمینه بی امنیتی و بی‌اعتمادی در جامعه و فروپاشی دولت‌ها را به همراه داشته باشد.

وی اظهار داشت: در صورت پیشروی فساد در جامعه، باعث فاصله طبقاتی و کمرنگی دین در جامعه بخصوص جوامع اسلامی و اخلاق انسانی و ارزش‌های والای آدمی شده و تزلزل روحی و روانی افراد می‌شود.

حجت‌الاسلام طالبی در ادامه با بیان اینکه بهترین ابزار و وسیله در کنترل فساد، خودکنترلی است اظهار داشت: این امر درواقع نوعی مدیریت بر نفس خویش است که با تقویت آن می‌توان بر انحرافات و اشتباهات و سوق به فساد و جرایم و تخلفات دوری کرد. این موضوع در قرآن کریم بارها و مکرر مورد اشاره قرار گرفته و از آن تعبیر به تقوا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به آیات و احادیث نقل‌شده در این زمینه تصریح کرد: این امر توسط مسئولان باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

بازرس‌کل استان یزد خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های نظارت و بازرسی مؤثر هدف‌دار بودن و تأکید بر نقاط استراتژیک و مقرون‌به‌صرفه بودن و داشتن مقبولیت است. این امر زمانی محقق می‌شود که بین دستگاه نظارتی و نظارت شونده تعامل و همکاری خوبی وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام طالبی تأکید کرد: بازرسان به‌گونه‌ای برخورد کنند که حرمت مسئولین حفظ و به شخصیت ذاتی افراد خدشه‌ای وارد نشود. و از سویی دیگر این موضوع باب تسامح را در انجام مأموریت‌های بازرسی و وظایف قانونی باز نکند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بازرس و سازمان بازرسی باید از صلابت و اقتدار لازم و کافی برخوردار بوده و در عین این اقتدار، تعامل و مقبولیت خود را داشته باشد.

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم