سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1393/08/17 - 10:08
  • تعداد بازدید خبر : 5257
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
لرستان

عدم نظام شایسته‌سالاری افزایش فساد اداری را به دنبال خواهد داشت

 

جانجان معاون بازرسي استان لرستان گفت: اگر نظام شايسته‌سالاري در انتخاب مديران و كارگزاران نظام اسلامي رعايت نشود فساد اداري هم بدنبال آن افزايش خواهد يافت كه بايد با كنترل ، ارزيابي و بازرسي و شناسائي نقاط قوت و ضعف از بروز فساد اداري پيشگيري نمائيم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بازرسی استان لرستان جانجان معاون بازرسي استان در نشست هماهنگي مسئولين امور حقوقي و رابطين بازرسي دانشگاه علوم پزشكي، نظارت را راهكاري علمي و عملي در جهت انطباق وظائف بر قانون تلقي كرده و افزود: بيشترين جرم در دستگاه هاي اجرائي استان، عدم رعايت قانون منع مداخلات كاركنان دولت در معاملات مالي است كه مرتكبين معمولاً علت آن را عدم آگاهي از اين قانون عنوان مي كنند.

وی عدم پايبندي به مباني اعتقادي اسلام، فقر مادي و معنوي ، ويژگيهاي شخصيتي افراد ، عدم شفافيت و تفسير به رأي قوانين توسط كارگزاران دولت را عوامل ساختاري موثر در بروز فساد اداري  نام برد واظهار داشت: هرچه ارتباطات قومي و قبيله اي بيشتر باشد فساد اداري نيز بيشتر می شود.

معاون بازرسي استان عدم آگاهي از ضوابط قانوني و سهل انگاري را رافع مسئوليت مجرمين ندانسته و از بازرسين و ناظرين خواست، قبل از وقوع جرائم ، مداخلات لازم و پيشگيرانه را انجام داده و انحرافات را به اين اداره و ساير مجاري نظارتي گزارش نمايند.

 

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم