سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1397/02/26 - 10:37
  • تعداد بازدید خبر : 5304
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
کرمان/ بازرس کل استان در جلسه شورای اداری:

عدم آگاهی به قانون و یا بخشنامه‌های مربوطه از مدیران قابل پذیرش نیست / تکریم ارباب رجوع به معنای واقعی از وظایف اصلی مدیران است

بازرس کل استان در جلسه شورای اداری:
عدم آگاهی به قانون و یا بخشنامه‌های مربوطه از مدیران قابل پذیرش نیست / تکریم ارباب رجوع به معنای واقعی از وظایف اصلی مدیران است

احمد آبیار، بازرس کل استان حسب دعوت فرماندار شهرستان کرمان در جلسه شورای اداری که با حضور نماینده محترم ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرمان، نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و روسای ادارات این شهرستان تشکیل گردید، حضور یافت و به‌عنوان سخنران اصلی این جلسه به ایراد سخن پرداخت.
وی به وظایف و تکالیف مدیران در مواد 90، 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره و تأکید کرد: نظارت بر عملکرد زیرمجموعه از وظایف اصلی مدیران است و در اکثر موارد اهمال و سهل‎انگاری زیرمجموعه به دلیل عدم نظارت مستمر مدیران اتفاق می‌افتد.
بازرس کل استان افزود: شاید در مواردی عدم آگاهی به قانون و یا بخشنامه‌های مربوطه از سوی برخی از کارکنان پذیرفته شود، اما از مدیران قابل پذیرش نیست؛ ازاین‌رو مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به قوانین و مقررات حوزه کاری خود اشراف داشته باشند و طبق آن عمل نمایند.
آبیار در ادامه به برخی از مواد قانون مجازات اسلامی اشاره و عنوان کرد: اگر نظارت مدیران بر زیرمجموعه به‌صورت هفتگی و یا ماهیانه انجام شود، تضییع وجوه و یا اموال بیت‌المال به حداقل می‌رسد.
وی در پایان تکریم ارباب‌رجوع به معنای واقعی را وظیفه اصلی مدیران دانست و تأکید کرد: سنجش میزان رضایت‌مندی مردم در دستور کار قرار گیرد و گلوگاه‌های فساد شناسایی و برای رفع آن‌ها تلاش گردد.

 

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم