سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1396/04/17 - 16:48
  • تعداد بازدید خبر : 12875
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
استاندار فارس با حضور در بازرسي‌كل استان:

سازمان بازرسی ضمن مبارزه قوی با فساد بایستی جسارت تصمیم‌گیری در مدیران را تقویت نماید

استاندار فارس مهم‌ترین وظیفه سازمان بازرسی را مبارزه با انحرافات و فساد در دستگاه‌های اداری ذکر کرد و افزود: این موضوع نبایستی باعث از بین بردن جسارت مدیران در تصمیم گیری‌های کلان شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور، سيدمحمدعلي افشاني استاندار فارس كه از سوي فرماندار شيراز همراهي می‌شد، به مناسبت هفته قوه قضائيه با حضور در بازرسی کل استان فارس با اشاره به کلام گهر بار حضرت امیرالمؤمنین(ع) خاطرنشان كرد: در کلام حضرت امیر مقایسه‌ای بین عدل و بخشش صورت گرفته و از منظر آن حضرت، بخشش، خارج کردن هر چیز از جای صحیح خود است و شامل عده‌ای خاص می‌شود ولی عدل، حرکت در مسیر صحیح و تعیین شده است و همه مردم را در بر می‌گیرد، از این روی در مسائل اجتماعی بخشش جایز نبوده و عدل حلقه مفقوده آرامش در مردم است. اگر به عدالت رفتار کنیم، مردم آن را خواهند پذیرفت و به نارسایی‌ها با دیده اغماض خواهند نگریست.
استاندار فارس با خطیر دانستن وظیفه دستگاه‌های نظارتی بالأخص سازمان بازرسی بیان داشت: اگر نظارت مطلوب صورت گیرد، بزرگ‌ترین خدمت صورت گرفته و این امر، آدم‌ها را از نابودی نجات می‌دهد. وی با بیان اینکه همچنان مهم‌ترین سرمایه نظام، نیروهای کیفی هستند خاطرنشان ساخت، اگر نیروها دچار فساد شوند قطعاً سرمایه سوزی صورت گرفته و سیستم اداری دچار خسران خواهد شد فلذا بایستی از نیروها به عنوان مهم‌ترین منابع مراقبت شود.
افشانی با توجه به وضعیت فساد در سیستم اداری کشور، حلقه مفقوده بهبود شرایط را عدم باور به مذموم‌بودن فساد عنوان کرد و افزود در اوایل انقلاب اگر چه سیستم‌های نظارتی به مراتب ضعیف‌تر بودند ولی فساد نیز کمتر دیده می‌شد که این ناشی از باور مردم و کارکنان به مذموم بودن فساد بود و ما وظیفه داریم در این راستا تلاش نماییم.
افشاني ضمن استقبال از کمک به سازمان بازرسی ابراز امیدواری نمود بازرسان با ارتقاء سطح دانش خود در راستای اشراف به قوانین دستگاه‌های بازرسی شونده بتوانند گام‌های مؤثری برداشته و هنرمندانه با بررسی‌های موشکافانه ابتدا به هیچ وجه با تخلفات مماشات ننمایند و در مرحله بعد قدرت جسارت تصمیم گیری از مدیران را سلب نکنند.
بالاترین مقام اجرایی استان با توصیف نمودن بازرسی به چشم و گوش مدیران، ابراز داشت: همواره سازمان بازرسی به دنبال رفع موانع بوده و این موضوع کاملاً واضح و مبرهن است و همه دستگاه‌ها موظفند از بازرسی استقبال کنند چرا که به نفع خودشان است و من نیز به عنوان استاندار از این موضوع استقبال خواهم کرد.
وی در پایان توصیه نمود بازرسی‌ها حول عملکرد دستگاه‌ها متمرکز شوند و از ورود به جزییات پرهیز نمایند و کلان‌نگری در کارها صورت گیرد چرا که اشتغال به کارهای کوچک، مغفول ماندن از امور مهم را در پی خواهد داشت.

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم