سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1398/08/08 - 17:41
  • تعداد بازدید خبر : 703
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در شورای اداری شهرستان بناب:

حمایت از کارآفرینی سالم و مبارزه با فساد دو بال موفقیت در کشور است

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور در شورای اداری شهرستان بناب:
حمایت از کارآفرینی سالم و مبارزه با فساد دو بال موفقیت در کشور است

 

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، در آستانه سفر آیت‌الله رئیسی به استان آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان به‌عنوان نماینده شورای عالی قضایی در شهرستان بناب حضور یافت.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به شرایط فعلی کشور، گفت: امروز در منطقه، دست برتر سیاسی و نظامی داریم و وضعیت امنیتی کشور ما نیز نسبت به دیگر کشورهای منطقه به‌صورت محسوسی بالاتر است لذا باید هم به‌صورت لسانی و هم به‌صورت عملی شکرگزار باشیم.
وی با اشاره به قدرت تأثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه، اظهار داشت: امروز مستکبران به علت دشمنی با ماهیت نظام اسلامی به دنبال تضعیف کشور ما هستند و در همین راستا با یک جنگ تمام‌عیار و تروریسم اقتصادی از سوی آمریکا و عمّال آن مواجه هستیم.
درویشیان افزود: درست است که این فشارهای اقتصادی به علت ساختار غلط اقتصادی ما، به مردم سختی‌هایی تحمیل کرده، اما می‌توانیم این تهدید بزرگ را با معطوف کردن نگاه‌ها به ظرفیت‌های داخلی به یک فرصت تبدیل کنیم و با تکیه بر توان داخلی و افزایش تولید، بر مشکلات فعلی فائق بیاییم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور تنها راه برون‌رفت از مشکلات را اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی نسخه‌ای بی‌بدیل برای خروج از مشکلات اقتصادی فعلی است که تمام قوا باید جدیت خود را در عمل به این نسخه به‌کارگیرند.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران سالم، سربازان خط مقاومت و مقابله با دشمن هستند، گفت: ریاست قوه قضائیه پرچم مبارزه با فساد را جدی‌تر از گذشته به دست گرفته و بر حمایت از سرمایه‌گذاران سالم و برطرف کردن مشکلات تولید تأکید دارد و بر همین اساس سازمان بازرسی کل کشور ضمن مبارزه با فساد بدون توجه به آقازادگی و یا جناح‌های چپ و راست، به دنبال برچیدن بسترها و ساختارهای فسادزا است و از طرف دیگر بر حمایت از سرمایه‌گذاری سالم و تولید ملی تأکید دارد و این حمایت از برنامه‌های مهم ماست.
 درویشیان حمایت از کارآفرینی سالم و مبارزه با فساد را دو بال موفقیت در کشور عنوان کرد و گفت: اگر با فساد به‌صورت ساختاری برخورد مناسب صورت نگیرد، نمی‌شود سرمایه‌گذاری سالم وجود داشته باشد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه تأکید کرد: اعتبارات بانک‌ها باید در خدمت کسانی باشد که به دنبال سرمایه‌گذاری سالم هستند، نه در خدمت کسانی که با استفاده از رانت از سرمایه بانک‌ها در جهت منافع شخصی خود استفاده می‌کنند.
وی شفافیت را از راه‌های مبارزه با فساد در کشور عنوان کرد و گفت: شفافیت یکی از اصلی‌ترین راه‌های مبارزه با فساد است و عده‌ای که نمی‌خواهند شفافیت در کشور انجام شود، قطعاً به دنبال تخلفات و فساد هستند.
درویشیان با تأکید بر رویکرد خود نظارتی مدیران دستگاه‌های اجرایی بر مجموعه خود، تصریح کرد: معنای نظارت به معنای بی‌اعتمادی به مجموعه نبوده بلکه به معنی هدایت است و ایجاد سامانه‌های قابل رصد و نظارت به‌موقع مدیران در مجموعه‌های خود یکی از عوامل موفقیت یک مدیر در دستگاه‌های اجرایی خواهد بود و اگر نظارت‌ها به‌موقع و کارآمد اعمال شود، دیگر نیازی به ورود قوه قضاییه در برخی پرونده‌‌ها نیست.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت است، آشنایی مدیران دستگاه‌های اجرایی با قوانینی است که روزمره با آن سروکار دارند چراکه یکی از زمینه‌های ایجاد فساد عدم آشنایی دستگاه‌های اجرایی با قوانین می‌باشد. همچنین مردم هم باید نسبت به حقوق و وظایف خود در قبال دستگاه‌های اجرایی آشنایی کامل داشته باشند.
وی با بیان اینکه دستگاه‌‎های نظارتی باید در مواجهه با ارباب‌رجوع با چهره باز و بشاش پاسخگو باشند، گفت: یکی از برنامه‌های دشمن ناکارآمد جلوه دادن نظام می‌باشد پس مدیران باید این مسئله را در نظر داشته باشند تا کسی که به علت مشکلی به آن‌ها مراجعه می‌کند و ناراحت است، با اخلاق خوب پذیرای وی باشند.
درویشیان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد مبارزه با فساد خاطرنشان کرد: باید مسئولان با عزم و اراده قوی جهت مبارزه با فساد قدم بردارند و با توجه به این نکته که پیشگیری مقدم بر درمان است باید در مبارزه با فساد، گلوگاه‌های ایجاد فساد را ببندیم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به نرخ آمار بیکاری در شهرستان بناب، گفت: این آمار شایسته شهرستان بناب نیست و مسئولین باید با تدبیر و تقویت صنایع این شهرستان آمار بیکاری را کاهش دهند.
وی با بیان اینکه شهرستان بناب اولین شهرستان است که شهرک صنعتی آن تکمیل‌شده و نیازمند توسعه شهرک صنعتی است، تصریح کرد: بسیاری از شهرک‌های صنعتی شهرهای دیگر خالی هستند و این ظرفیت بزرگ شهرستان بناب را در بخش صنعتی و کشاورزی نشان می‌دهد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان صبح امروز در بدو ورود به شهرستان بناب، با حضور در گلزار شهدا نسبت به مقام شامخ آن‌ها ادای احترام کرد و با حضور در بیت امام‌جمعه بناب، با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم