سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1394/01/16 - 12:44
  • تعداد بازدید خبر : 4254
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
اداره كل بازرسي استان گيلان اعلام کرد:

حضور 98 درصدي در معاملات مالی دستگاه‌های اجرائي

اداره كل بازرسي استان گيلان اعلام کرد:بازرسان و کارشناسان حضور 98 درصدي در معاملات دستگاه‌های اجرائي داشته‌اند.

اداره كل بازرسي استان گيلان اعلام کرد:بازرسان و کارشناسان حضور 98 درصدي در معاملات دستگاه‌های اجرائي داشته‌اند.

روابط عمومی بازرسی کل گیلان با اعلام این خبر تصریح کرد: در راستای اجرای بند ب ماده 11 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و به‌منظور انجام رسالت و وظیفه قانونی این سازمان که بر موضوع نظارت بر عملکرد کمیسیون‌های مالی ، معاملاتی و اعتباری دستگاه‌های مشمول بازرسی و انجام مناقصات و مزایده تأکید نموده است ، شاهد حضور پررنگ و مؤثر بازرسان و کارشناسان بازرسی کل گیلان در کمیسیون‌های یاد شده بودیم.

بر مبنای این گزارش از مجموع تعداد معاملات اعلام‌شده دستگاه‌های اجرائی در سال 1393 نسبت به آمار مشابه آن در سال 1392 ، 76/78 درصد افزایش داشته است. بازرسان و کارشناسان این بازرسی در 98 درصد این معاملات حضور داشته و شاهد رشد حدود 90 درصدی این حضور در آمار مشابه سال گذشته هستیم.

در ادامه این گزارش آمده است: بعضاً در مسیر اجرای قوانین و نظارت‌های مؤثر ، ارائه تذکر شفاهی و کتبی لازم بوده که مطابق قانون در سال گذشته نیز ضمن اقدام مقتضی ، شاهد کاهش حدود 20 درصدی این تذکرات و نیز کاهش لغو و تجدید حدود 65 درصدی معاملات دستگاه‌های اجرائی بودیم که آمار اخیر حاکی از التزام و پایبندی بیشتر دستگاه‌های مزایده و مناقصه‌گذار به قوانین می‌باشد.

قابل به ذکر است در سال 1393 حجم ریالی این معاملات نیز که شامل اعلام برگزاری مزایده و مناقصه دستگاه‌های اجرائی استان به بازرسی کل گیلان می‌باشد مبلغ 16133 میلیارد ریال و رقم حضور بازرسان در معاملات 16061 میلیارد ریال و ارزش اثربخشی‌های این حضور نیز مبلغ 1723 میلیارد ریال برآورد شده است.

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم