سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1398/02/15 - 17:56
  • تعداد بازدید خبر : 1271
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
بازرس کل استان قزوین در بازدید از نیروگاه شهید رجایی:

تلاش مدیریت و کارکنان نیروگاه در تولید برق ستودنی است

بازرس کل استان قزوین در بازدید از نیروگاه شهید رجایی:
تلاش مدیریت و کارکنان نیروگاه در تولید برق ستودنی است

 

 

عبدالله آقا علیخانی بازرس کل استان قزوین در بازدید از نیروگاه شهید رجایی از تلاش مدیریت و کارکنان این شرکت در جهت تأمین برق پایدار تقدیر نمود.
به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان قزوین، عبدالله آقا علیخانی بازرس کل استان در بازدید از نیروگاه شهید رجایی، صنعت برق را با توجه به وابستگی دیگر صنایع به آن و گستردگی حوزه مصرف آن، یکی از مهم‌ترین صنایع دانست و از آن به‌عنوان صنعت زیرساخت یاد نمود و از کارکنان این صنعت به دلیل تلاش در خدمت‌رسانی به مردم کشور، تقدیر کرد.
در ادامه، مسعود مرادی مدیرعامل شرکت تولید برق شهید رجایی ضمن خیرمقدم به میهمانان، به تشریح وضعیت تولید برق و ضرورت توجه به این صنعت پرداخت و تداوم تولید برق پایدار و مطمئن در این نیروگاه را حاصل تلاش شبانه‌روزی کارکنان آن دانست و ابراز امیدواری کرد با تلاش همه کارکنان صنعت برق کشور، همچون گذشته، امسال هم شاهد پایداری تولید در تابستان باشیم.
تشریح فرآیند تولید برق در نیروگاه، موضوعی بود که علی فرهور، مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی به آن پرداخت و گفت: با تلاش کارکنان این شرکت، 17 فعالیت تعمیراتی را برای 13 واحد بخاری و سیکل ترکیبی از مهرماه سال گذشته آغاز کردیم که با اتمام این فصل از تعمیرات تا پایان اردیبهشت‌ماه، واحدهای نیروگاه آماده تولید برق پایدار و مطمئن در فصل پیک تابستان سال جاری خواهند شد، فصلی که با بیشترین تقاضای انرژی الکتریکی در حوزه‌های مصارف خانگی، کشاورزی و صنعتی همراه است.
فرهور در ادامه به جایگاه نیروگاه شهید رجایی در صنعت برق و سهم این نیروگاه در شبکه سراسری تولید برق اشاره کرد و اظهار داشت: این نیروگاه با تولید سالانه حدود 12 میلیارد کیلووات ساعت، برق حدود 4 درصد از مصرف‌کنندگان این انرژی را تأمین می‌کند که از این حیث یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های حرارتی کشور است.
مدیرعامل نیروگاه در خصوص نوع سوخت مصرفی اظهار داشت: سال 97 با توجه به‌ضرورت صیانت از محیط‌زیست و اهمیت کاهش سوخت مایع، 88 درصد از انرژی واحدهای سیزده‌گانه نیروگاه برای تولید برق پایدار، از نوع سوخت گاز طبیعی بود که این میزان، نشان از تمایل به مصرف سوخت پاک گاز دارد، تمایلی که با تلاش این شرکت و مساعدت مسئولان استانی و کشوری ایجاد شد.
مدیرعامل نیروگاه در پاسخ به پرسش بازرس کل استان قزوین در خصوص اهمیت تولید برق با استفاده از انرژی اتمی، جایگاه نیروگاه‌های اتمی را باتوجه به محدودیت و اتمام پذیری سوخت‌های فسیلی و ضرورت جایگزینی انرژی‌های دیگر در تأمین و تولید برق، مهم و اساسی دانست و توسعه نیروگاه‌های اتمی در کشور را نشانه‌ای از رشد علمی در کشور تلقی کرد.
در این بازدید، بازرس کل استان قزوین، معاون نظارت و بازرسی، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع، سربازرس گروه اقتصادی و زیر بنایی و مسئول روابط عمومی بازرسی کل استان در بازدید از اتاق‌های فرمان نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و بخار، برج خنک‌کن اصلی نیروگاه بخار و واحدهای تحت تعمیر، توضیحاتی از فرآیند تعمیرات و بهره‌برداری واحدها دریافت کردند و در پایان بازدید، بازرس کل استان قزوین با اشاره به نظم و انضباط کاری موجود در محیط نیروگاه، آن را ناشی از اعمال مدیریت صحیح و همراهی دلسوزانه کارکنان شرکت دانست.

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم