سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1399/10/06 - 17:57
  • تعداد بازدید خبر : 552
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری جلسه کارگروه نظارت بر قیمت کالاهای اساسی زنجان در بازرسی کل استان

جلسه کارگروه نظارت بر قیمت کالاهای اساسی در محل اداره کل بازرسی استان زنجان و با حضور بازرس کل استان، سربازرسان گروه‌های سیاسی و تولیدی، مدیران کل و معاونین تعزیرات حکومتی، صنعت معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی ، اتاق اصناف ، غله و خدمات بازرگانی و گمرک استان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان زنجان، در ابتدای این جلسه ابوالفضل خمسه بازرس کل استان زنجان ضمن تشریح اهمیت نظارت بر قیمت‌ها، اظهار داشت: پیرو بیانات مقام معظم رهبری و تأکید رییس سازمان بازرسی کل کشور، باید نظارت بر قیمت‌ها از طریق نظارت و پایش بازار شدت بیشتری پیدا کند.

وی گفت: در جلسات مشترک نهادهای نظارتی باید مشکلات و آسیب‌های موجود در امر نظارت بر بازار احصا و جهت رفع آن برنامه‌ریزی شود. برخی از این آسیب‌ها در داخل استان و با همکاری دستگاه‌های ذیربط قابل‌حل است و در خصوص آن دسته از مشکلات که از چهارچوب اختیارات دستگاه‌های استانی خارج است باید از ظرفیت مجمع نمایندگان استان و یا دستگاه‌های مرکزی استفاده شود.

در ادامه این نشست اکبر سعیدمحمدی سربازرس گروه سیاسی و قضایی بازرسی کل استان زنجان با اشاره به اهداف نشست در خصوص شناسایی آسیب‌های موجود در امر نظارت، خواستار استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در رفع ایرادات و مشکلات با ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها شد.

هم­چنین سعید فریدی سربازرس گروه تولیدی بازرسی کل استان زنجان نیز با اشاره با اقدامات بازرسی کل استان در زمینه نظارت بر قیمت کالاها از ابتدای سال از جمله نظارت بر بازار ماه مبارک رمضان، ماسک و الکل و ... بیان داشت: نظارت بر بازار نیازمند پیگیری مستمر است. در راستای هماهنگی و تداوم نظارت بر بازار پیشنهاد می‌شود کارگروه فرعی با حضور کارشناسان دستگاه‌های مدعو تشکیل گردد.

وی همچنین گفت: به‌منظور امکان نظارت صحیح، ابتدا می‌بایست تمام حوزه‌های مرتبط از جمله اصناف، واحدهای تولیدی و انبارها دسته‌بندی و با اولویت تأثیرگذاری هرکدام از آن‌ها در سبد خانوار، نسبت به برنامه‌ریزی بهینه اقدام کرده و در موازات این اقدامات، با توجه به ظرفیت محدود کارشناسان اداره کل صمت، می‌بایست از ظرفیت قانونی اتحادیه‌ها نیز در نظارت بر عملکرد اصناف زیرمجموعه استفاده کرد.

مرتضی ممیزی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی استان زنجان نیز ضمن بیان نقص قوانین و مقررات در زمینه جرائم و تخلفات و فقدان اثربخشی مجازات در نظر گرفته‌شده در قانون، خواستار لغو بخش‌نامه‌های صادره در خصوص جلوگیری از اعمال تخفیف، عفو و تعلیق پرونده‌های ارسالی در سال جاری شد.

همچنین در این نشست محمد ایزدی مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان  ضمن اشاره به دریافت گندم خارجی در سال 1399، اعلام زودهنگام  قیمت تضمینی خرید گندم در این سال را عامل اصلی مشکلات به وجود  آمده بیان کرد.

عبدالرضا کشاورز،  معاون اداره کل گمرک استان زنجان نیز با اشاره به مشکلات گمرکی و بابیان اینکه مشکل در از تهران و در سطح وزارت خانه است، از ترخیص روزانه مواد اولیه واحدهای تولیدی در همان روز خبر داد.

بر اساس این گزارش مقرر گردید با تشکیل کارگروه مشترک نظارتی با حضور همکاران بازرسی کل استان، پایش و نظارت بر قیمت کالاهای اساسی در بازار  تشدید شده و از ظرفیت بازرسان اتحادیه‌های صنفی در نظارت بر بازار حداکثر استفاده به عمل آید .

کلمات کلیدی
یاسر فاتحی فشتمی
تهیه کننده:

یاسر فاتحی فشتمی