سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1397/07/25 - 16:52
  • تعداد بازدید خبر : 1853
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در دیدار بازرس کل استان:

برخورد فوری با تخلفات جلوی بسیاری از خلاف‌های دیگر را می‌گیرد/تأکید بر مبارزه با اسراف در دستگاه‌های اجرایی

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در دیدار بازرس کل استان:
برخورد فوری با تخلفات جلوی بسیاری از خلاف‌های دیگر را می‌گیرد/تأکید بر مبارزه با اسراف در دستگاه‌های اجرایی

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان سمنان، جناب آقای محمدتقی مشهدی بازرس کل استان سمنان به همراه جمعی از کارکنان این اداره کل با آیت‌الله شاهچراغی نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان به مناسبت سالروز تأسیس سازمان بازرسی کل کشور دیدار و گفتگو کردند.
در ابتدای این دیدار بازرس کل استان سمنان با اشاره به رسالت و جایگاه سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: در سال‌های اخیر بر اساس منویات مقام معظم رهبری (دامت برکاته) و دغدغه‌های مسئولین نظام، رویکرد کشف و مبارزه با فساد اقتصادی و اداری به‌صورت کلان، سرلوحه اقدامات بازرسی کل استان قرار گرفت و همکاران پرتلاش ما در این مرجع، فعالیت‌های چشمگیری را در این زمینه به عمل‌آورده‌اند.
بازرس کل استان سمنان پس از ارائه گزارشی از عملکرد اقدامات و فعالیت¬‌های دستگاه متبوع خود، با اشاره به عزم جدی بازرسان سازمان بازرسی کل کشور در موضوع مقابله با فساد، اجرای این امر را در سطوح بالاتر به‌صورت کیفی، ضروری دانست و افزود: با اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و با همسویی دستگاه‌های نظارتی کشور باید با مسئله فساد، مبارزه همه جانبه‌ای انجام داد.
جناب آقای مشهدی با اشاره به وضعیت فعلی اقتصادی و معیشت مردم، خواستار چاره‌اندیشی مسئولین برای بهبود اوضاع شد و عنوان داشت: وضعیت اقتصادی فعلی، موجب افزایش فساد در نظام اداری و اقتصادی، بیش از گذشته خواهد شد و این موضوع باعث نگرانی دستگاه‌های نظارتی و نیز مسئولین نظام شده و تأثیر این وضعیت بر معیشت مردم مشهود است، لذا اقتضا دارد که در این خصوص چاره‌اندیشی فوری و اقدام عملی از سوی مسئولین ذی‌ربط به عمل آید.
در این دیدار، آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، ضمن عرض تبریک به مناسبت 19 مهرماه سالروز تأسیس سازمان بازرسی کل کشور، از اقدامات خوب و مؤثر بازرسی کل در استان تقدیر کرد و فعالیت‌های کارکنان بازرسی کل استان را با اخلاص و جدیت و عشق، دانست و دریافت اجر و پاداش ایشان را از خداوند منان خواستار شد.
آیت‌الله شاهچراغی در ادامه افزود: کار شما 2 بخش دارد: پیشگیری و درمان، کشف جرم، هشداری است برای کسانی که هنوز اقدام به گناه و معصیتی ننموده‌اند، این پیشگیری مهم‌تر است. اگر کسانی که می‌خواهند خلاف بکنند بدانند کسی آن‌ها را نظاره می‌کند به خلاف وارد نمی‌شوند، چراکه انسان هرلحظه در خطر کفر و گناه قرار دارد.
وی با اشاره به سنت‌های نیک پیامبر گرامی اسلام(ص) از جمله صداقت و راستی افزود: جرم، آسان انجام می‌گیرد و کشف جرم زحمت و سختی به همراه دارد، کار شما سنت پیامبر گرامی اسلام است، برخورد فوری با جرم و خلاف، از سنت‌های نیک پیامبر ماست. شغل شما همانند معلمی، شغل انبیاست.
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه طولانی شدن برخورد با خلاف و جرم، در ذهن مردم خدشه ایجاد می‌کند که این امر، اصلاً خوب نیست، گفت: از طرفی برخورد فوری با تخلفات، جلوی بسیاری از خلاف‌های دیگر را می‌گیرد.
امام‌جمعه سمنان در پایان با اشاره به برخورد با فسادهای خرد و کوچک، جنبه پیشگیری از گناهان بزرگ‌تر را مطرح نمود و مبارزه با اسراف را در دستگاه‌های اجرایی و اداری خواستار شد.


 


 


 

 

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم