سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1397/12/05 - 17:14
  • تعداد بازدید خبر : 2390
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
حجت‌الاسلام عرب انصاری در آئین تودیع و معارفه بازرس کل استان بوشهر:

باید فضا را برای مفسدین ناامن کرد

حجت‌الاسلام عرب انصاری در آئین تودیع و معارفه بازرس کل استان بوشهر:
باید فضا را برای مفسدین ناامن کرد


سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور گفت: در شرایط اقتصادی کنونی مسئولین باید عزم جدی برای مقابل با فساد داشته باشند و مقتدرانه برای خشکاندن ریشه‌های فساد در دستگاه‌ها بایستند.
 به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی عرب انصاری در آئین تودیع و معارفه بازرس کل استان بوشهر که با حضور استاندار، رئیس‌کل دادگستری و اعضای شورای قضایی و اداری استان در بوشهر برگزار شد، با تبریک آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی، درباره اهمیت کار نظارت گفت: قوه مجریه باید نظارت داخلی دستگاه‌های اجرایی را تقویت کند تا قوه قضاییه با استفاده از کارشناسان و قضات قاطع، مجرمین و عناصر آلوده به فساد را از سر راه فعالیت کشور بردارد.
سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور گفت: اولین و مهم‌ترین نظارت، در درون خود دستگاه‌ها صورت می‌گیرد. هر مدیر باید مراقب زیردستان خود باشد. در شرایط اقتصادی کنونی مسئولین باید عزم جدی برای مقابل با فساد داشته باشند و مقتدرانه برای خشکاندن ریشه‌های فساد در دستگاه‌ها بایستند. چراکه اگر فساد ریشه‌کن شود، ریشه مفسد نیز قطع خواهد شد.
عرب انصاری ادامه داد: از سوی دیگر باید چتر نظارت قانون در دستگاه‌ها گسترده باشد تا هزینه تخلف و فساد را سنگین و فضا را برای مفسدین ناامن کنیم.
وی گفت: بر اساس قانون اساسی، «نظارت بر حسن جریان امور» و «اجرای صحیح قوانین» وظیفه سازمان بازرسی کل کشور است. با این همه نظارت سازمان بازرسی، نظارت ثانویه است. سازمان بازرسی کل کشور وظیفه دارد هر جا مشاهده کرد انحرافی از مسیر قانون صورت می‌گیرد، تذکر داده و اجازه ندهد این انحراف ادامه و گسترش پیدا کند. ازاین‌رو ماهیت کار سازمان بازرسی پیشگیری است.
سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور ضمن معرفی امید سحرخیز به‌عنوان بازرس کل استان بوشهر از زحمات غلامحسین کرمی تقدیر و تشکر کرد.

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم