سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1394/02/14 - 15:09
  • تعداد بازدید خبر : 4535
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
بازرس‌کل چهارمحال و بختیاری:

بازرسی با هرگونه خسارت به حوزه منابع طبیعی برخورد می‌کند

بازرس‌کل استان چهارمحال و بختیاری گفت: بازرسی با هرگونه واگذاری یا اقدام خلاف قانون و خلاف ضابطه و فاقد توجیه کارشناسی که منجر به ورود خسارت به حوزه منابع طبیعی، اراضی ملی و... بشود مخالف است.

بازرس‌کل استان چهارمحال و بختیاری گفت: بازرسی با هرگونه واگذاری یا اقدام خلاف قانون و خلاف ضابطه و فاقد توجیه کارشناسی که منجر به ورود خسارت به حوزه منابع طبیعی، اراضی ملی و... بشود مخالف است.

به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان چهارمحال و بختیاری، طباطبایی در جلسه معارفه هیأت بازرسی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان با ابراز تأسف به علت کوتاهی بعضی از دستگاه‌های متولی نسبت به بحث منابع طبیعی و بعضاً واگذاری غیرقانونی اراضی، افزایش بی‌رویه حریم شهرها به‌عناوین‌مختلف و بدون دلیل و توجیه خاصی در قالب طرح‌های مختلف، به تصرفات و واگذاری‌های غیرقانونی و بدون نظارت بعدی اشاره کرد و افزود: اگر از امکانات و منابع ملی درست و در جای خود استفاده شود و نقشه راه ترسیم‌شده توسط رهبری معظم اجرایی گردد ما شاهد رشد و شکوفایی در این حوزه خواهیم بود.

وی ضمن تبیین وظایف و مسئولیت دستگاه در چهارچوب قوانین و مقررات با مهم خواندن حوزه منابع طبیعی و حساسیت ویژه به دلیل شرح وظایف آن توجه بیش‌ازپیش این دستگاه را به رهنمود مقام معظم رهبری و دغدغه‌های معظم له نسبت به حفاظت از منابع طبیعی، محیط‌زیست و پیشگیری از وقوع جرم، زمین‌خواری و کوه‌خواری شد.

بازرس‌کل استان با بیان این مطلب که نسل‌های آینده نیز به این منابع نیازمند هستند و وظیفه ما حفظ و نگهداری از این منابع عظیم خدادادی است اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت‌های موجود ضمن پیشگیری از سوءاستفاده و بهره‌برداری غیرمجاز از این منابع در مقابل توصیه و فشارها نیز مقاومت کرد و وظایف خود را به‌خوبی انجام داد.

طباطبایی در پایان ضمن تشکر از تلاش‌های انجام‌شده هیأت بازرسی را معرفی و همکاری‌ جدی و مستمر و بیش‌ازپیش دستگاه را خواستار شد.

در این جلسه همچنین محمدی‌ مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز به بیان عملکرد، اقدامات انجام‌شده و برنامه‌های آتی منابع طبیعی استان پرداخت.

وی گفت: من و همکارانم بازرسی را بازوی توانمند خود می‌دانیم و با مجموعه بازرسی نهایت همکاری را خواهیم داشت. وی خواستار کمک بیشتر از طرف بازرسی استان جهت رفع ایرادات احتمالی در سیستم اداری دستگاه خود شد.

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم