سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1397/06/26 - 19:07
  • تعداد بازدید خبر : 2313
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
قزوین

بازدید استاندار از طرح توسعه ساختمان بازرسی کل استان قزوین

بازدید استاندار از طرح توسعه ساختمان بازرسی کل استان قزوین
 

 

 

 

 

استاندار قزوین خواستار خدمت به مردم در مسیر قانون توسط خدمتگزاران نظام و اجرای سفت‌وسخت قانون از سوی آنان شد.
به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین به همراه علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی، ابوالفضل یاری رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان با حضور در بازرسی کل استان قزوین با بازرسان و کارکنان این اداره دیدار و گفتگو و بر لزوم خدمت به مردم در مسیر قانون و اجرای سفت‌وسخت قانون از سوی آنان تأکید کرد.
وی افزود: هدف همه خدمتگزاران نظام باید خدمت به مردم در مسیر قانون باشد و در این مسیر هیچ تبعیضی پذیرفته‌شده نیست و قانون در برخورد با همه باید یکسان و عادلانه باشد.
استاندار قزوین در جریان این بازدید خاطرنشان کرد: تفکیک قوا یک اصل پذیرفته‌شده در جامعه امروز و به‌عنوان بهترین شیوه مدیریت شناخته‌شده است اما این تفکیک به مفهوم جدایی  و عدم تعامل و همکاری نیست.
زاهدی افزود: حفظ نظام و خدمت به مردم و با تدبیر و اتخاذ روش‌های قانونی برای اداره کشور مهم‌ترین هدف همه مسئولان است که باید در این مسیر با هم همکاری و تعامل داشته باشند.
زاهدی تصریح کرد: در قزوین زمین و آب بسیار مهم و ارزشمند است، لذا باید از آن به دقت صیانت کنیم اما در مقاطعی با فشارها و ملاحظات محلی و گاهی سهل‌انگاری و بی‌توجهی به آب‌وخاک استان آسیب واردشده که امروز هزینه‌های زیادی به ما تحمیل می‌کند.
استاندار یادآور شد: در خصوص تعاونی‌های مسکن باید یک بررسی جدی صورت گیرد و با خرد جمعی برای حل مشکلات آن‌ها با کمک اداره بازرسی اقدام کنیم و نباید اجازه دهیم مشکل تعاونی‌های مسکن طولانی  شود و افراد زیادی را درگیر کند.

صیانت از زمین و آب از اولویت‌های اداره کل بازرسی قزوین است
عبدالله آقا علیخانی بازرس کل استان قزوین نیز در ادامه این دیدار اظهار داشت: صیانت از زمین و آب و پیشگیری از تخلفات در آن‌ها با توجه به مشکلات موجود در این دو حوزه از اولویت‌های کاری این اداره کل به شمار می‌رود.
وی افزود: بر همین اساس رسیدگی به مسایل مربوط به زمین و پیشگیری از تخلفات در این حوزه از جمله در بحث معاملات، واگذاری‌ها و تغییر کاربری‌ها در کنار نظارت بر بهره‌برداری از منابع آبی و روند انسداد چاه‌های غیرمجاز از اولویت‌های ما در سال جاری به شمار می‌رود.
بازرس کل استان قزوین تصریح کرد: سازمان بازرسی با ارایه مشاوره به مدیران و دستگاه‌ها در حوزه پیشگیری از وقوع جرائم و فساد اداری تلاش می‌کند.
آقاعلیخانی، بازرسی‌های این اداره کل را در بازگشت اموال و دارایی‌هایی که به‌موجب تخلف و جرم به دست سودجویان و مجرمان درآمده، به بیت‌المال را بسیار مؤثر دانست و گفت: به‌عنوان نمونه تنها در یک مورد بازرسی و در فرایندی پیچیده موفق شده‌ایم 700 میلیارد ریال را به نفع دولت به‌عنوان مالیات وصول کنیم.
وی اظهار داشت: همچنین در حوزه نظارت بر زمین موفق شدیم 700 هکتار زمین را که سال‌ها در اختیار فردی بود و نسبت به اجرای طرح مربوطه اقدام نمی‌کرد، بازپس گرفته و خلع ید کنیم.
بازرس کل استان با بیان اینکه در حوزه شهرداری‌ها با مشکلات جدی روبرو هستیم، اما در تلاش هستیم با تشدید نظارت و بازرسی‌ها تخلفات در این حوزه را به کم‌ترین حد ممکن برسانیم، گفت: در 1600 مورد معاملات مربوط به شهرداری‌ها نظارت داشته و با موارد تخلف برخورد شده است.
آقاعلیخانی در ادامه خواستار توجه بیشتر به موضوع انتصاب مدیران شد و تصریح کرد: انتظار می‌رود قبل از تعیین مدیران دستگاه‌ها و ارتقای آنان سوابق افراد بررسی شده و نظرات بازرسی کل استان مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به کمبود فضای بازرسی کل استان قزوین، اظهار داشت: با هدف رفع این کمبود و ایفای بهتر وظایف کارکنان این دستگاه، احداث ساختمان الحاقی در زمینی به وسعت 2 هزار و 100 متر آغاز شده است.
زاهدی از اجرای طرح توسعه ساختمان اداره کل بازرسی قزوین نیز بازدید کرد.

 

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم