سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1398/09/04 - 15:24
  • تعداد بازدید خبر : 511
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
یزد/ بازرس کل استان یزد در نشست هم‌اندیشی ارتقاء فرهنگ سلامت اداری:

افراد متعددی از برگزاری جلسات آموزشی سازمان بازرسی ابراز رضایت کردند

بازرس کل استان یزد در نشست هم‌اندیشی ارتقاء فرهنگ سلامت اداری:
افراد متعددی از برگزاری جلسات آموزشی سازمان بازرسی ابراز رضایت کردند

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان یزد، نشست هم‌اندیشی ارتقاء فرهنگ سلامت اداری با رویکرد کارگاهی به‌منظور طرح مباحث کاربردی و مصداقی با حضور محمدعلی طالبی استاندار، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان، حجت‌الاسلام اکبر طالبی بازرس کل استان، حسینعلی احمدی گرجی مدیرکل دفتر توسعه نظارت همگانی سازمان بازرسی کل کشور، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و معاونین اداری مالی و مسئولان بازرسی دستگاه‌ها، فرمانداران و شهرداران و رؤسای انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی استان در روز دوشنبه 27-08-1398 برگزار شد.
حجت‌الاسلام طالبی در خصوص ضرورت بحث نظارت و بازرسی و با اشاره به وجود سخنان و احادیث فراوان در این زمینه اظهار داشت: حتی در حکومت‌هایی که به حقوق بیت‌المال و مردم چندان اهمیتی نمی‌دهند، به‌ضرورت وجود نظارت و بازرسی توجه دارند. به‌طوری‌که یکی از عناصر استمرار هر حکومتی بحث نظارت و بازرسی است و لزوم این امر بر کسی پوشیده نیست.
بازرس کل استان یزد با اشاره به آموزش‌های مستمر به‌خصوص در زمینه‌های کاری که مدیران و کارکنان با آن مواجه هستند، تصریح کرد: جلسات آموزشی متعددی توسط این بازرسی کل در چند سال اخیر در سطح کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل شده است و افراد متعددی بعد از برگزاری این جلسات مراجعه و از برگزاری چنین جلسات آموزشی ابراز رضایت کردند.
وی در ادامه خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد: هر مدیری در ابتدای مدیریت خود در ابتدای امر وظیفه‌ دارد قوانین، مقررات، آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های مربوط به دستگاه خود را مطالعه و فراگرفته باشد. به‌علاوه اینکه باید آن دسته از مواد قانونی مربوط به مصادیق جرم یا تخلف که منجر به مجازات و کیفر یا تخلفات اداری می‌شود، فراگیرد و با مواظبت و مدیریت همراه با آموزش بتواند خود را از خطاهای عمدی و غیرعمدی مصون بدارد.
طالبی ادامه داد: یک مدیر می‌بایست در بحث آموزش و توانمندی مدیریتی در حد مطلوب باشد تا بر رویه‌های غلط، اقدامات نادرست، سست‌کاری‌هایی که تا آن زمان در دستگاه متبوع خود بوده فائق آمده و مسلط شود و رویه‌های قانونمند قوی و سالم را در آن دستگاه پیاده کند، در غیر این صورت رویه‌های غلط گذشته بر دوش مدیری که اطلاعات و توانمندی لازم و کافی را ندارد، سوار شده و پیشرفت خاصی در جهت قانونمندی در آن سیستم به وجود نمی‌آید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه سازمان بازرسی در قانون اشاره کرد و گفت: رویکرد سازمان بازرسی کل کشور، یک رویکرد پیشگیری و آموزشی بوده و این نشست هم در این راستا تشکیل‌شده است، همان‌گونه که در طول سال، طی نامه‌های هشداری، پیشگیری و تذکرات لازم به مدیران ارائه می‌شود. چراکه ما مدیران را جزو سرمایه‌های نظام می‌دانیم.
در ادامه این نشست نیز رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، معاون فرهنگی دادگستری کل و استاندار به سخنرانی پرداختند.

کلمات کلیدی
مدیر کل سیستم
تهیه کننده:

مدیر کل سیستم